بهترین تلویزیون‌های ۵۵ اینچی در سال ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اگر قرار باشد تلویزیون‌ها را در قفسه لباس‌ها بفروشند، تلویزیون ۵۵ اینچی مسلما برچسب مدیوم خواهد داشت. شاید بگویید که تلویزیون منزل شما با اینکه ۴۲ اینچی است، اما صفحه‌نمایش نسبتا بزرگی دارد. در پاسخ به شما باید بگوییم که به سال ۲۰۲۰ خوش آمده‌اید؛ سالی که در آن، اندازه تلویزیون‌ها دیگر مثل سال‌های گذشته گران نیست. دلیل آن هم این است که افزایش تولید و محبوبیت تلویزیون‌های LCD، منجر به پایین‌تر آمدن قیمت نمایشگرهای بزرگتر شده است. شما اکنون می‌توانید یک تلویزیون ۵۵ اینچی خوب را به قیمت فقط ۳۰۰ دلار بخرید. ضمن اینکه هر کدام از تلویزیون‌های رده‌بالا، حتما یک سایز ۵۵ اینچ دارند و این سایز معمولا کوچکترین مدل آن‌هاست. به‌علاوه، سایز ۵۵ اینچ در مقایسه با سایر اندازه‌ها انتخاب‌های بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

ما در اینجا قصد داریم لیست بهترین تلویزیون‌های ۵۵ اینچی موجود در بازار را برای شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید یکی از آن‌ها را داشتید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

بهترین تلویزیون ۵۵ اینچی رده‌بالا به نسبت قیمت

ال جی OLED55B9P

قیمت: ۱۳۰۰ دلار

تلویزیون‌های OLED سردمدار کیفیت تصویر هستند و همین موضوع باعث شده تا قیمت آن‌ها نسبت به بقیه تلویزیون‌ها بالاتر باشد. نمایشگر تلویزیون‌های OLED از فناوری دیود گسیل نور ارگانیک (Organic Light-emitting Diode) برای ایجاد نسبت‌های کنتراست بالا، زوایای دید عریض و وسعت رنگ گسترده استفاده می‌کند؛ به طوریکه هیچ‌یک از تلویزیون‌های LCD (یا حتی QLED) قادر به رقابت به آن‌ها نیستند.

همه مدل‌های OLED شرکت ال جی در سال ۲۰۱۹، از جدیدترین استاندارد ۲.۱ پورت HDMI پشتیبانی می‌کنند. این بدین معنی است که پورت‌های HDMI این تلویزیون‌ها می‌توانند رزولوشن‌های ۴K را با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه پخش کرده و از دو قابلیت موردعلاقه گیمرها هم پشتیبانی کنند: یعنی نرخ تازه‌سازی متغیر و حالت تاخیر کم خودکار (یا همان حالت گیم). تلویزیون ال جی B9 به عنوان یک تلویزیون OLED که زیاد گران‌قیمت نیست، گزینه مناسبی برای بسیاری از مشتریان است. گرچه این دستگاه در مقایسه با تلویزیون C9 (پایین) کیفیت تصویر پایین‌تری دارد، اما تفاوت آن‌ها بسیار ناچیز بوده و از آنجاییکه نسبت به C9 ارزان‌تر است، انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

بهترین تلویزیون ۵۵ اینچی میان‌رده به نسبت قیمت

TCL 55R625

قیمت: ۶۰۰ دلار

تقریبا می‌توان گفت که تا به حال هیچ تلویزیونی نتوانسته این حد از کیفیت تصویر را با این قیمت کم ارائه کند. جدیدترین مدل سری TCL 6 به لطف رنگ‌های بهبودیافته دارای کیفیت تصویر بهتری نسبت به مدل قبلی خود است و بهره‌گیری از فناوری نوردهی موضعی آرایه کامل (Full-Array Local Dimming) به آن کمک کرده تا مثل هر تلویزیون دیگری در این بازه قیمت، عملکرد خوبی داشته باشد. ضمن اینکه وجود سیستم‌عامل Roku که همه سرویس‌های پخش برتر دنیا را به راحتی اجرا می‌کند، تجربه بصری فوق‌العاده‌ای را برای آن به ارمغان آورده است. بنابراین TCL 55R625 مطمئنا یکی از بهترین تلویزیون‌های ۵۵ اینچی بازار است.

سردمدار کیفیت تصویر با کمی فاصله

ال جی OLED55C9P

قیمت: ۱۵۰۰ دلار

اگر هزینه برایتان مهم نیست و می‌خواهید که باکیفیت‌ترین و بهترین تلویزیون ۵۵ اینچی موجود در بازار را داشته باشید، باید بگوییم که ال جی C9 بهترین کیفیت تصویر را دارد و در این زمینه به‌راحتی مدل‌های ۲۰۱۸، مانند B8 (بالا) را شکست می‌دهد. این تلویزیون هوشمند همچنین دارای پورت‌های HDMI با جدیدترین استاندارد ۲.۱ است که آن را تبدیل به گزینه موردعلاقه گیمرها و کاربران حرفه‌ای کرده است.

انتخاب دوم برای بهترین تلویزیون ۵۵ اینچی میان‌رده به نسبت قیمت

ویزیو M558-G1

قیمت: ۵۵۰ دلار

به غیر از تلویزیون‌های سری TCL 6، هیچ تلویزیون دیگری چنین کیفیت تصویری را با این قیمت پایین ارائه نمی‌دهد. TCL در چندین بخش مهم، به‌ویژه روشنایی HDR و سطوح رنگ سیاه، نسبت به ویزیو برتری دارد. ما TCL را همچنین خاطر سیستم‌عامل Roku، برای کسانی که تمرکزشان بر روی سرویس‌های پخش است توصیه می‌کنیم. با این حال، تلویزیون ویزیو M558 همچنان یک انتخاب عالی بوده و با قیمت پایین‌تر از تلویزیون‌ TCL R625 قابل دسترس است.

بهترین تلویزیون ۵۵ اینچی مقرون‌به‌صرفه

TCL 55S425

قیمت: ۳۲۰ دلار

Roku پلتفرم محبوبی برای پخش اپلیکیشن‌هایی مانند نتفلیکس است و به خوبی در تلویزیون TCL 55S425 به کار گرفته شده است. سری TCL 4 نمی‌تواند همه مدل‌های گفته‌شده در بالا را در کیفیت تصویر شکست دهد (رزولوشن ۴K و فناوری HDR آن کمکی به کیفیت تصویر یا رنگ آن نکرده است)، اما تجربه بصری خوبی را برای اکثر مشتریان فراهم کرده است؛ آن هم به قیمت ۳۲۰ دلار.

بهترین تلویزیون ۵۵ اینچی از یک برند معتبر

سامسونگ QN55Q70R

قیمت: ۱۱۰۰ دلار

تلویزیون‌های QLED سامسونگ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، در اصل همان LCDهای باکیفیت هستند، بنابراین نباید آن‌ها را با OLEDها اشتباه گرفت. تلویزیون Q70R یکی از تلویزیون‌های ۵۵ اینچی است که توانسته با یک قیمت نسبتا معقول، کیفیت تصویر عالی و بسیاری از قابلیت‌های خوب شرکت سامسونگ را در اختیار مشتریان قرار دهد. اگر شما به برندهای TCL یا ویزیو علاقه‌ای ندارید یا اینکه نمی‌خواهید پول خود را خرج تلویزیون‌های گران‌قیمت OLED کنید، Q70 یک انتخاب فوق‌العاده است. این تلویزیون همچنین برای گیمرها و افرادی که نیاز به محتوای بلوری (Blu-ray) دارند، چهار پورت HDMI و دو پورت USB ارائه کرده است.

چیزهای دیگری که باید بدانید

ما مطمئنیم که هر کدام از تلویزیون‌های بالا شما را راضی خواهند کرد، اما خرید یک تلویزیون جدید ۵۵ اینچی به‌هرحال ممکن است هزینه بزرگی محسوب شود؛ بنابراین شما در این زمینه نیاز به اطلاعات دیگری دارید که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • قیمت تلویزیون‌های ۲۰۱۹، در اواخر ماه نوامبر (به خاطر روز جمعه سیاه) به کمترین مقدار خود رسیدند و تخفیف‌های ارائه شده برای برخی از آن‌ها ممکن است تا الان نیز ادامه داشته باشند. بنابراین اگر قصد استفاده از این تخفیف‌ها را دارید می‌توانید زودتر نسبت به این کار اقدام کنید.
  • از اوایل سال ۲۰۲۰ مدل‌های تلویزیون جدیدی وارد بازار شده‌اند. بنابراین اگر قصد خرید یک تلویزیون جدید را دارید، ارزش چندانی ندارد که تا ماه‌های آینده منتظر بمانید؛ برای اینکه صنعت تلویزیون به بلوغ کافی رسیده و تفاوت تلویزیون‌ها بسیار کم‌تر شده است.
  • اگر شما نحوه تعامل سیستم‌عامل داخلی تلویزیون هوشمندتان را با اپلیکیشن‌ها دوست ندارید، می‌توانید یک دستگاه مدیا استریمر به تلویزیون خود اضافه کنید. استریمرها ارزان هستند و کار با آن‌ها راحت است و حتی منظم‌تر از اکثر تلویزیون‌های هوشمند، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دریافت می‌کنند.
  • اکثر اسپیکرهای داخلی تلویزیون‌ها کارآیی خوبی ندارد، بنابراین بهتر است که تلویزیون جدید خود را به یک سیستم صوتی ساندبار یا سایر سیستم‌های اسپیکر پیشرفته مجهز کنید. قیمت اسپیکرهای خوب از حدود ۱۰۰ دلار شروع می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع