حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مشخصات نسخه ارزان‌تر موتورولا اج پلاس فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

موتورولا، بعد از سال‌ها، حالا فقط چند ماه تا بازگشت به بخش گوشی‌های پرچمدار فاصله دارد. گوشی پرچمدار این شرکت، موتورولا اج پلاس نام خواهد داشت و امروز توسعه‌دهندگان XDA فاش کردند که این گوشی یک نسخه ارزان قیمت به نام موتورولا اج خواهد داشت.

نمایشگر ۹۰ هرتز و دوربین‌های با رزولوشن بالا

موتورولا اج همانطور که از نامش پیداست، مثل نسخه پرو دارای نمایشگر آبشاری با کناره‌های انحنادار و یک هول پانچ کوچک در گوشه بالا سمت چپ برای دوربین سلفی خواهد بود.

رزولوشن صفحه‌نمایش این گوشی، +FHD بوده و از رفرش ریت ۹۰ هرتز بهره می‌برد. رفرش ریت آن می‌تواند برای ذخیره شارژ باتری به ۶۰ هرتز هم کاهش یابد یا اینکه می‌توان آن را روی حالت “اتو” تنظیم کرد تا همیشه رفرش ریت بهینه را استفاده کند.

نمایشگر موتورولا اج، ۶.۷ اینچی است، اما به لطف حاشیه‌های نازک در بالا و پایین و لبه‌های انحنادار، احساس یک گوشی کامپکت را به شما خواهد داد.

ماژول دوربین پشت گوشی، عمودی است که شامل چند سنسور از جمله دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی (که ممکن است مشابه نمونه به کار رفته بر روی موتورولا وان هایپر باشد) خواهد بود. این دوربین از تکنولوژی ترکیب پیکسلی ۴ در ۱ برای تولید عکس‌های عالی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

در کنار دوربین اصلی شاهد دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۲ یا ۳ برابر و همچنین یک سیستم فوکوس خودکار و فلاش LED دوگانه خواهیم بود. موتورولا اج ظاهرا دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی خواهد داشت.

اسنپدراگون ۷۶۵، باتری بزرگ و جک هدفون

موتورولا، گوشی اج خود را به چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ (احتمالا در داخل گوگل پیکسل ۵ هم استفاده خواهد شد) مجهز خواهد کرد. اسنپدراگون ۷۶۵ گرچه برخلاف اسنپدراگون ۸۶۵ یک چیپست پرچمدار نیست، اما همچنان تجربه خوبی را برای کابران فراهم خواهد کرد.

در کنار این پردازنده از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه هم استفاده خواهد شد. صحبتی درباره اینکه نسخه‌های دیگری هم وجود خواهد داشت یا نه، نشده است، اما حافظه آن به احتمال زیاد قابل افزایش با کارت microSD خواهد بود.

مثل هر گوشی ۲۰۱۹ دیگری، موتورولا اج هم با اندروید ۱۰ عرضه خواهد شد. این گوشی احتمالا انرژی خود را از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد گرفت که از شارژ سریع سیمی پشتیبانی می‌کند. سایر مشخصات آن شامل اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر و جک هدفون ۳.۵ میلیمتری می‌شوند.

موتورولا اج همچنین دارای مودم X52 است که از شبکه‌های ۵G پشتیبانی می‌کند. اما معلوم نیست که آیا موتورولا برنامه‌ای برای غیرفعال کردن آن خواهد داشت یا نه.

برنامه معرفی موتورولا اج پلاس

موتورولا در ابتدا قرار بود موتورولا اج پلاس را در نمایشگاه MWC 2020 در اواخر فوریه معرفی کند. این رویداد به علت ویروس کرونا لغو گردید و موتورولا مجبور شد برنامه‌های خود را کنسل کند. این شرکت هنوز تاریخ معرفی جدیدی را اعلام نکرده است.

به نظر می‌رسد که رویداد معرفی رسمی  آن چندان دور نخواهد بود، ولی به خاطر گستردگی شیوع ویروس کرونا احتمالا این ماه اتفاق نخواهد افتاد. موتورولا به احتمال زیاد منتظر افزایش دوباره تقاضا خواهند ماند.

موتورولا اج در کنار اج پلاس پرچمدار معرفی خواهد شد. مدل پلاس مشابه نسخه استاندارد است، ولی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، اتصال ۵G، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع