مدرسه اینورس پیشرو در فضای آنلاین

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

این روزها با گشت‌وگذاری در اینترنت، می‌توان خیل عظیم مؤسسه‌ها و دانشگاه‌ها و سرویس‌های آنلاینی را مشاهده کرد که دوره‌های اینترنتی برگزار می‌‌کنند. البته این موضوع در کشورمان نیز رفته‌رفته در حال جاافتادن است؛ به‌طوری‌که علاوه‌بر برگزاری برخی کدرشته‌های دانشگاهی به‌صورت آنلاین، فعالیت مؤسسه‌های خصوصی را شاهد هستیم که درکنار دوره‌های حضوری خود، دوره‌های آنلاین را نیز برگزار می‌‌کنند که اغلب آن‌ها دوره‌های مدیریت و فنی و مهندسی را شامل می‌شود.

شاید تصور کنید برگزاری دوره‌های آنلاین فقط محدود به حوزه‌هایی است که رنگ‌و‌بوی فناوری داشته باشند و سایر رشته‌ها بنابر ماهیتشان نمی‌توانند به‌صورت آنلاین برگزار شوند؛ حال‌آنکه ما در مدرسه‌ اینورس چنین فکر نمی‌کنیم. اینورس از ۱۱ سال پیش در حال برگزاری دوره‌هایی در رشته‌های هنر دیجیتال است؛ دوره‌هایی با موضوعات متنوع هنری به‌صورت آنلاین.‌

اینورس

چرا برگزاری دوره‌های هنر و دیزاین به‌صورت آنلاین جالب است؟ در سال‌های گذشته و پیش از آنکه مدرسه‌ی هنر و دیزاین اینورس دوره‌های آنلاین را برگزار کند،‌ بسیاری از علاقمندان در جای‌جای کشور به‌دلیل برگزاری کلاس‌ها در شهر تهران نمی‌توانستند در آن‌ها حضور یابند و امکان برگزاری دوره‌ها در شهرهای مختلف نیز وجود نداشت؛ از‌این‌رو، برگزاری دوره‌های آنلاین را می‌توان فرصتی برای علاقمندانی خواند که دوست دارند از راه دور در کلاس‌های اینورس شرکت کنند. البته نمی‌توان تنها متقاضیان این دوره‌ها را افرادی خواند که مشکل مسافت دارند؛ بلکه باید طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان را جزو جامعه‌ی هدف این کلاس‌های آنلاین خواند که به‌هر دلیلی نمی‌توانند در کلاس شرکت کنند و ترجیح می‌دهند به‌صورت آنلاین آموزش ببینند.

از ویژگی‌های مهم دوره‌های مدرسه‌ آنلاین اینورس باید به طراحی دوره‌های مبتنی‌بر جدیدترین و به‌روزترین استانداردهای آموزشی اشاره کرد. ضمنا مدرسان هر دوره به‌صورت آنلاین درکنار هنرجو هستند و در تمام طول دوره ازطریق تمرین و تصحیح تمرین‌ها و رفع اشکال، سطح کیفی آموزشی هنرجویان را ارتقا می‌دهند. ازجمله‌ دوره‌های آنلاینی که پس از افتتاح مدرسه‌ی آنلاین اینورس در آذر ۱۳۹۸ برگزار می‌شود، باید به هنرهای دیجیتال، حوزه‌ی فشن، مارکتینگ، کسب‌وکار و حوزه‌هایی اشاره کرد که خلأ آن در بازار کار ایران احساس می‌شود.

به‌نظر می‌رسد با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و مدرسه‌ها، آموزش آنلاین می‌تواند نقشی تأثیرگذار در تداوم فرایند آموزشی ایفا کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع