حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

قیمت و مشخصات فنی سوپراسپرت برقی گامپرت ناتالی اعلام شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت آپولو در سال ۲۰۰۴ توسط رولند گامپرت، رئیس سابق دپارتمان موتوراسپرت آئودی تأسیس شد. اولین محصول این گروه مهندسی، ابرخودرو گامپرت آپولو نام داشت که در سال ۲۰۰۵ به تولید رسید. سال ۲۰۱۹، دومین محصول آپولو با نام اینتنسا اموزیونه (Intensa Emozione) رونمایی شد تا با تیراژ محدود به ۱۰ دستگاه و قیمت ۲/۶ میلیون دلار عرضه شود. گامپرت ناتالی سومین دستاورد تجاری رولند گامپرت و خودروسازی آپولو است که البته از نظر فناوری‌ها و سبک طراحی، متفاوت از محصولات قبلی شرکت سازنده خواهد بود.

gumpert Nathalie براساس اطلاعات موجود، برند گامپرت یک زیرمجموعه از شرکت آپولو است که سوپراسپرت‌های برقی با قیمت کمتر از یک میلیون دلار تولید خواهد کرد. به همین دلیل، نام تجاری آپولو روی بدنه‌ی ناتالی دیده نمی‌شود. دیگر نکته‌ی مهم درباره‌ی این خودرو، مرتبط با فناوری پیشرانه است. ناتالی از ۴ موتور برقی روی ۴ چرخ بهره می‌برد که انرژی خود را از باتری‌های نصب‌ شده در کف اتاق می‌گیرند. موضوع جالب در این بخش، شارژ باتری‌ها از طریق سوخت متانول است.

gumpert Nathalie

زیر کاپوت جلو، محلی برای ذخیره‌ی متانول وجود دارد. باتری‌های از طریق دی‌اکسید کربن تولید شده در فرایند شیمیایی بین متانول و اکسیژن با مقدار بسیار کمی اکسید نیتروژن، شارژ می‌شوند. حتی زمانی‌که خودرو رشون است و حرکت نمی‌کند هم باتری‌ها درحال شارژ هستند؛ اما هنگام شتاب‌گیری و ترمز، روند شارژ با سرعت بالاتر انجام می‌شود. این شرایط باعث می‌شود، گامپرت ناتالی به خودرویی هیبریدی، بی‌نیاز از برق شهری تبدیل شود؛ ضمن اینکه سوخت‌گیری با متانول (مشابه بنزین) فقط ۳ دقیقه طول می‌کشد.

nathalie

گامپرت ناتالی با یک سوخت‌گیری کامل، می‌تواند مسافتی در حدود ۸۲۰ کیلومتر را با میانگین سرعت ۱۲۰ کیلومتربرساعت طی کند. جالب‌تر اینکه، انتخاب حالت رانندگی اقتصادی (با شتاب پایین‌تر) شعاع حرکتی خودرو را تا ۱۲۰۰ کیلومتر افزایش می‌دهد. موتورهای برقی گامپرت ناتالی، ۵۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۹۸۹ نیوتن‌متر گشتاور دارند تا این سوپراسپرت الکتریکی در زمان ۲/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و نهایت سرعت ۳۰۶ کیلومتربرساعت داشته باشد.

gumpert Nathalie

تولید گامپرت ناتالی محدود به ۵۰۰ دستگاه خواهد بود. این تعداد، در مقایسه با ابرخودروهای قبلی شرکت سازنده، بسیار بالا است. قیمت دقیق گامپرت ناتالی باتوجه تجهیزات و مشخصات فنی در آینده اعلام خواهد شد؛ اما بنابر اعلام رسمی، ۳۶۶ تا ۶۱۰ هزار دلار خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع