حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هواوی P40 پرو دارای ۷ دوربین، زوم اپتیکال ۱۰ برابر و اتصال ۵G خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

لغو کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ باعث نشده است تا برنامه‌های معرفی امسال هواوی به تعویق بیفتد. در میانه شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا، هواوی قصد دارد جدیدترین سری پرچمدار خود یعنی گوشی‌های P40 را به صورت آنلاین در تاریخ ۷ فروردین (۲۶ مارس) رونمایی کند. متاسفانه به خاطر تحریم‌های ایالات‌متحده علیه این شرکت چینی، سری P40 نیز مانند سری P30 قادر به استفاده از سرویس‌های موبایلی گوگل مانند گوگل پلی استور، جیمیل و گوگل مپس نخواهد بود. در عوض، انتظار می‌رود که این گوشی‌ها از نسخه متن باز عمومی اندروید استفاده کنند و مشتریان، اپلیکیشن‌ها را از اپ گالری هواوی دانلود کنند.

لازم به ذکر است که هواوی ظاهرا به دنبال کم کردن اتکای خود به گوگل است. به گزارس رویترز، هواوی تصمیم دارد با شیائومی، اوپو و ویوو برای رقابت با گوگل پلی استور، اتحادیه خدمات توسعه‌دهندگان جهانی (Global Developer Service Alliance) را تشکیل دهد که احتمالا در ماه مارس راه‌اندازی خواهد شد.

هواوی اخیرا تیزری را درباره سری P40 منتشر کرده که تائید می‌کند این گوشی‌ها دارای نمایشگر انحنادار خواهند بود و دوربین‌های قدرتمندی خواهند داشت. معرفی هندست‌های P40، سومین معرفی هواوی بعد از قرار گرفتن در لیست تحریم‌های آمریکا در ماه می سال گذشته است. اما تا زمان معرفی رسمی این پرچمدارها در اواخر ماه مارس، ما در اینجا قصد داریم شما را در جریان آخرین شایعات موجود درباره آن‌ها بگذاریم.

هواوی P40 پرو دارای دوربینی با زوم اپتیکال ۱۰ برابر خواهد بود

گرچه نرم‌افزار هواوی بر روی هندست‌های جدیدش ممکن است خیلی‌ها را در خارج از چین راضی نکند، اما به نظر می‌رسد که این غول چینی همچنان به بهبود دوربین‌ دستگاه‌های خود ادامه خواهد داد. تصاویر منتشر شده توسط ایوان بلاس در توییتر نشان می‌دهند که P40 پرو در پشت خود مجهز به یک ماژول دوربین مستطیلی شامل پنج سنسور خواهد بود.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر معروف محصولات اپل، گفته است که احتمالا یک دوربین با زوم اپتیکال ۱۰ برابر جزو دوربین‌های P40 پرو خواهد بود. گوشی میت ۳۰ پرو دارای چهار دوربین در پشت خود بود و از زوم اپتیکال ۵ برابر و زوم دیجیتالی ۵۰ برابر بهره می‌برد.

زوم اپتیکال، هنگام سوئیچ کردن از دوربین واید به دوربین تله‌فوتو به دست می‌آید. عدد بزرگنمایی، نشان‌دهنده تفاوت طول فاصله کانونی این دو لنز است. استفاده از دوربین تله‌فوتو بدون نیشگون نمایشگر منجر به عکس‌های با کیفیت بالا می‌شود، در حالیکه زوم دیجیتال که هنگام استفاده از دوربین اصلی و با نیشگون کردن صفحه‌نمایش گوشی به دست می‌آید، تصاویر چندان باکیفیتی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

P40 پرو ممکن است مجهز به سنسور دوربین ۵۲ مگاپیکسلی سونی باشد

به گزارش GizChina، گوشی P40 پرو با سنسور دوربین ۵۲ مگاپیکسلی IMX700 سونی معرفی خواهد شد که ۱۰ مگاپیکسل بیشتر از دوربین اصلی پشت P30 پرو است. البته این سنسور ۵۲ مگاپیکسلی، رزولوشن پایین‌تری نسبت به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس۲۰ اولترا خواهد داشت، اما گزارش مذکور می‌گوید که این سنسور جدید می‌تواند پیکسل‌های بزرگتر و کیفیت عکس بهتری را در نورهای کم ارائه کند. P40 پرو همچنین احتمالا از طراحی سنسور RYYB (به جای RGB سنتی) بهره خواهد برد.

P40 پرو ممکن است در مجموع هفت دوربین داشته باشد

طبق رندرهای لو رفته توسط ۹۱mobiles، انتظار می‌رود که P40 پرو دارای دو دوربین سلفی در داخل بریدگی افقی موجود در سمت چپ نمایشگر باشد. بنابراین اگر شایعات درست باشند در مجموع شاهد هفت سنسور دوربین شامل دوربین‌های دوگانه جلو و پنج دوربین پشت بر روی هواوی P40 پرو خواهیم بود.

انتظار می‌رود سری P40 از شبکه‌های ۵G پشتیبانی کند

هواوی تایید کرده است که هر دو گوشی‌ پرچمدار بعدی‌اش از فناوری ۵G پشتیبانی خواهند کرد. سال گذشته مدل معمولی P30 از این شبکه پشتیبانی نمی‌کرد. دوتا از لیست‌های اخیر وب‌سایت TENAA، که حدس زده می‌شود متعلق به P40 و P40 پرو باشند، نشان می‌دهند که این دستگاه‌ها با شبکه ۵G سازگاری دارند. فناوری ۵G گرچه سال گذشته وارد بازار شد، اما انتظار می‌رود که امسال شاهد بهبودهایی در آن باشیم و مناطق بیشتری در دنیا آن را پوشش دهند.

سری P40 ممکن است در ۵ رنگ‌بندی از جمله رنگ طلایی معرفی شود

به گزارش سایت ۹۱Mobiles، سری P40 در پنج رنگ قابل دسترس خواهد بود: مشکی، سفید، آبی، نقره‌ای و طلایی. ایوان بلاس اخیرا عکسی را در توییتر خود منتشر کرده بود که سری P40 را در پنج رنگ مختلف نشان می‌داد و با رنگ‌های فوق تطابق خوبی داشتند. رنگ طلایی ما را یاد یکی از رنگ‌های جدیدترین مدل‌های آیفون می‌اندازد. موتورولا ریزر تاشو هم دارای یک رنگ طلایی به‌عنوان رنگ دوم است که در بهار امسال قابل دسترس خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع