حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ایران‌رنتر گزارش سال ۱۳۹۸ را منتشر کرد؛ فروش اقساطی ۶۲ میلیارد تومان کالا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ایران‌رنتر به‌عنوان اولین پلتفرم فروش اقساطی کالا‌هایی که در سایر فروشگاه‌های آنلاین عرضه می‌شوند، گزارشی از عملکردش در سال ۱۳۹۸ را منتشر کرده است که در آن، آمار و اطلاعاتی درباره‌ی میزان فروش و نحوه‌ی همکاری با فروشگاه‌ها به‌چشم می‌خورد. اگر نام ایران‌رنتر به گوش‌تان نخورده، بهتر است ابتدا توضیحاتی درباره‌ی این سرویس ارائه کنیم. ایران‌رنتر سرویسی است که کاربران می‌توانند ازطریق آن، کالاهایی را از فروشگاه‌های طرف قرارداد به‌صورت اقساطی بخرند. البته انتخاب خرید اقساطی در قیمت نهایی خرید تأثیرگذار است و ایران‌رنتر به‌واسطه‌ی فراهم‌کردن این امکان، تا ۲۶ درصد سود در ارائه‌ی خدمات محاسبه می‌کند.

تعداد فروشگاه های ایران رنتر

براساس اطلاعات ارائه‌شده در گزارش ایران‌رنتر، هیچ‌‌کدام از فروشگاه‌های طرف قرارداد آن مبلغ کالای فروش‌رفته را به‌صورت اقساطی دریافت نمی‌کنند؛ بلکه ایران‌رنتر مبلغ را به‌صورت نقدی به فروشنده می‌پردازد و پس از خرید، کاربر با سود تعیین‌شده هزینه‌ی کالای خریدشده را به ایران‌رنتر پرداخت می‌کند. ایران‌رنتر سود تعیین‌شده برای فروشگاه‌های مختلف را ۰ تا ۲۶ درصد اعلام کرده که البته این میزان برای فروشگاه‌های مختلف متغیر است، حال‌آنکه بنابر گزارش مذکور، تنها ۱۰ فروشگاه از میان بیش از ۵۰۰ فروشگاه طرف قرارداد سودی ۰ تا ۱۵ درصدی دارند.

ناگفته نماند همه‌ی فروشگاه‌های می‌توانند با پرداخت کارمزد به ایران‌رنتر، میزان سود دریافتی از خریداران را کاهش دهند. میانگین درصد کارمزد پرداخت‌شده‌ی فروشگاه‌ها ۵/۱ درصد اعلام شده است. ایران‌رنتر در گزارش خود به این نکته اشاره کرده فروشگاه‌هایی که کارمزد می‌پردازند و سود فروش اقساطی را برای خریداران کاهش می‌دهند، ۷۰ درصد از فروش ازطریق ایران‌رنتر را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که تنها ۴۲ درصد از فروشگاه‌ها کارمزد پرداخت می‌کنند. 

آمار ارائه‌شده‌ی ایران‌رنتر نشان‌دهنده‌ی این است که از میان بیش از ۵۰۰ فروشگاه طرف قرارداد که در‌مقایسه‌با سال گذشته هشت‌برابر شده، فروشگاه‌های کالای دیجیتال و تخصصی و خانگی و اداری به‌ترتیب ۳۵ و ۲۲ و ۱۷ درصد از کل فروشگاه‌ها را ازآنِ خود کرده‌اند. با اینکه فروشگاه‌های کالای دیجیتال بیشترین سهم از مجموع فروشگاه‌ها را دارند، کمترین میزان پرداختی کارمزد برای کاهش سود اقساط را پرداخت کرده‌اند. این گروه از فروشگاه‌ها به‌طورمیانگین فقط ۱/۲ درصد و درمقابل، فروشگاه‌های مد و استایل به‌طورمیانگین ۶/۸ درصد کارمزد به ایران‌رنتر پرداخت کرده‌اند. 

ایران رنتر

در میان بیش از ۵۰۰ فروشگاه، دیجی‌کالا با ۶۴/۳ درصد بیشترین سهم فروش را به‌خود تعلق داده است. در سال ۱۳۹۸، دیجی‌کالا موفق شده فروش بیش از ۴۰ میلیارد تومانی ازطریق ایران‌رنتر تجربه کند. باتوجه‌به سهم دیجی‌کالا و اعلام میزان این فروشگاه، می‌توان تخمین زد ایران‌رنتر در سال جاری، بیش از ۶۲ میلیارد تومان فروش اقساطی را تجربه کرده است. ایران‌رنتر همچنین اعلام کرده به‌صورت میانگین هر فروشگاه فعال ماهیانه به‌طورمیانگین ۶۴ میلیون تومان کالا فروخته است. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع