حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شرکت اپل در حال آماده سازی گوشی آیفون 9 پلاس است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – ظاهرا شرکت اپل در حال آماده سازی نسخه پلاس آیفون 9 است. این محصول دارای نمایشگر 5.5 اینچی بوده و از تراشه بایونیک A13 خود شرکت بهره می برد.

بسیاری افراد منتظر عرضه گوشی هوشمند ارزان قیمت اپل، یعنی آیفون 9 هستند. اما این گوشی احتمالا در کنار محصول دیگری روانه بازار می شود. طبق یکی از گزارش های اخیر، اپل در حال ساخت نسخه پلاس با نمایشگر 5.5 اینچی است. ظاهرا گوشی جدید از تراشه بایونیک A13 استفاده می کند و با خط تولید آیفون 11 مطابقت دارد.

وجود iPhone 9 پلاس با استناد به کد iOS 14 تایید شده و دو گوشی آیفون 9 و 9 پلاس ظاهرا قرار است جایگزین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس شوند. آیفون 9 به عنوان گوشی هوشمند رده پایین و ارزان قیمت، دارای نمایشگر LCD 4.7 اینچی بوده و سنسور اثر انگشت در زیر دکمه خانه جاسازی شده است. با مشاهده تکه کدهای iOS 14 می توان گفت که نسخه پلاس نیز از حسگر اثر انگشت در زیر دکمه خانه بهره می گیرد و علاوه بر صفحه نمایش 5.5 اینچی، قسمت پایین آن نیز بزرگ تر از نسخه معمولی است. به بیان بهتر، دکمه خانه دارای هیچ بخش متحرکی نبوده و از فناوری Taptic Engine برای شبیه سازی تک تایمز ها و کاهش خطاهای سخت افزاری استفاده می کند.

نکته مهم در خصوص این محصولات ارزان قیمت، نبود فناوری تشخیص چهره است. البته باید گفت که گوشی های جدید نسبت به آیفون های قدیمی، از مزایای متعددی برخوردار هستند. مثلا کاربران می توانند از سرویس های Apple Pay و Express Transit استفاده کنند. از این گذشته، آیفون 9 و 9+ مانند گوشی های آیفون 11، XR و XS، قادر به اسکن برچسب های NFC هستند.  

باید خاطر نشان کرد که iPhone 9 و آیفون iPhone 9 Plus، اسامی قطعی برای دستگاه های آینده اپل نیستند. برخی شایعات نام آیفون SE2 را به گوشی های ارزان قیمت نسبت داده اند. با توجه به تقاضای زیاد برای گوشی های آیفون 11 و آیفون XR می توان پیش بینی کرد که بازار از گوشی های آیفون ارزان قیمت استقبال می کند. البته عرضه این محصولات با توجه به شیوع ویروس فاجعه بار کرونا به تاخیر افتاده و به جای بهار، به تاریخی نامشخص موکول شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع