حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نوکیا 5.3 و نوکیا 1.3 معرفی شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نوکیا در ابتدا قرار بود با برگزاری کنفرانسی در رویداد MWC 2020 جدیدترین دستاوردهایش را در حوزه‌ی موبایل به‌نمایش بگذارد؛ اما شیوع ویروس کرونا، باعث تعطیلی کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۲۰ شد. در پی این اتفاق،‌ شرکت‌های مختلف رویدادهایی جداگانه برای رونمایی محصولات‌شان برگزار کردند. HMD گلوبال نیز پس از هفته‌ها انتظار، سرانجام ساعاتی پیش از سه گوشی جدید پرده‌برداری کرد. نوکیا ۸.۳ اولین گوشی جدید HMD به‌شمار می‌آید که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و به ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین چهارگانه مجهز شده است.

نوکیا ۵.۳ (Nokia 5.3) و نوکیا ۱.۳ (Nokia 1.3) دیگر گوشی‌های جدید معرفی‌شده از سوی HMD گلوبال هستند. نوکیا ۵.۳ در حقیقت دستگاهی اقتصادی با سخت‌افزار مناسب است که تنها ۱۸۹ یورو قیمت دارد. این گوشی هوشمند از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ کوالکام استفاده می‌کند و محتوای بصری را از طریق صفحه‌نمایشی ۶/۵۵ اینچ به‌نمایش می‌گذارد؛ در بخش بالایی نمایشگر نوکیا ۵.۳، بریدگی قطره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی دیده می‌شود. 

نوکیا ۵.۳ / Nokia 5.3

نوکیا ۵.۳

نوکیا گوشی جدیدش را در بازارهای مختلفی عرضه می‌کند؛ بسته به جایی که در آن حضور دارید، این گوشی دارای ۳، ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد بود. نوکیا ۵.۳ همچنین در مدل‌هایی با پشتیبانی از یک یا دو سیم‌کارت روانه‌ی بازار می‌شود. نوکیا ۵.۳ دارای اندروید ۱۰ است؛ البته میان‌رده‌ی اقتصادی نوکیا در دسته‌ی گوشی‌های مبتنی‌بر اندروید وان جای می‌گیرد. بر اساس اعلام رسمی نوکیا، این گوشی هوشمند «به‌روزرسانی اندروید ۱۱ و فراتر از آن» را دریافت خواهد کرد. 

جالب‌توجه‌ترین نکته درمورد گوشی ۱۸۹ دلاری نوکیا، بهره‌مندی آن از دوربین پشتی چهارگانه است. در این مجموعه‌دوربین، حسگری ۱۳ مگاپیکسلی در کنار لنزی با دیافراگم f/1.8 به‌عنوان دوربین اصلی شناخته می‌شود. دوربین دوم حسگر ۵ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض دارد، دوربین سوم از حسگر ۲ مگاپیکسلی در کنار لنز ماکرو بهره می‌گیرد و در نهایت دوربین ۲ مگاپیکسلی چهارم برای تشخیص عمق تصاویر به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه به‌کار می‌رود. در پنل جلویی نوکیا ۵.۳، دوربینی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2 قرار گرفته است که وظیفه‌ی ثبت سلفی را برعهده دارد. با در نظر گرفتن سخت‌افزار دستگاه، انتظار داریم که باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نوکیا ۵.۳، عملکردی بسیار خوب از خود نشان دهد. 

Nokia 1.3 / نوکیا ۱.۳

نوکیا ۱/۳

نوکیا ۱.۳ دیگر گوشی جدید HMD است که از پلتفرم اندروید گو بهره می‌گیرد. این گوشی هوشمند ۹۵ یورو قیمت دارد و تاریخ عرضه‌ی آن ماه آوریل ۲۰۲۰ (فروردین – اردیبهشت ۱۳۹۹) خواهد بود. گوشی هوشمند نوکیا ۱.۳ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۲۱۵ قدرت می‌گیرد. همزمان با معرفی این گوشی، گوگل اعلام کرد که اپلیکیشن دوربین پلتفرم اندروید گو (Camera Go) را نیز به‌روزرسانی می‌کند تا قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه شود. نسخه‌ی جدید Camera Go کیفیت تصویربرداری را در گوشی‌های اقتصادیِ این‌چنینی افزایش می‌دهد. نوکیا می‌‌گوید دوربین گوشی موردبحث تجربه‌‌ی خلق‌شده توسط گوگل را ارائه می‌دهد؛ بنابراین احتمالا گوگل نسخه‌ی ضعیفی از شماری از قابلیت‌های عکاسی گوشی‌های پیکسل را به نوکیا ۱.۳ می‌آورد.

نوکیا 5310 / Nokia 5310

نوکیا ۵۳۱۰

نوکیا گوشی دیگری را نیز معرفی کرده است تا یاد و خاطره‌ی یکی از گوشی‌های قدیمی را زنده نگه دارد. گوشی جدید نوکیا با الهام از مدل ۵۳۱۰ عرضه‌شده در سال ۲۰۰۷ ساخته شده است. نوکیا ۵۳۱۰ جدید از شبکه‌ی 2G پشتیبانی می‌کند و از سیستم‌عامل +Nokia Series 30 بهره می‌گیرد؛ بنابراین احتمالا ۵۳۱۰ جدید برخلاف ۲۷۲۰ فلیپ که سال گذشته معرفی شد، از اپلیکیشن‌هایی نظیر واتس‌اپ پشتیبانی نمی‌کند. HMD می‌گوید باتری نوکیا ۵۳۱۰ جدید می‌تواند در حالت آماده‌به‌کار، تا یک ماه دوام بیاورد. در ضمن این گوشی از آنتن FM یکپارچه بهره می‌گیرد. نوکیا ۵۳۱۰ در ماه مارس ۲۰۲۰ (اوایل فروردین ۱۳۹۹) با قیمت ۳۹ یورو عرضه خواهد شد.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درمورد گوشی‌های جدید نوکیا دارید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل نیاز دارید را در بخش محصولات تک تایمز بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات تک تایمز استفاده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع