سامسونگ گلکسی A41 معرفی شد؛ دوربین سه‌گانه و نمایشگر OLED

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

از اوایل سال جاری، شاهد انتشار شایعات و تصاویر فاش شده متعددی از گلکسی A41 بودیم و اینک، این گوشی هوشمند رسماً در کشور ژاپن معرفی شد. این رونمایی، یک معرفی اولیه تلقی می‌شود چراکه قرار است این دستگاه از ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی روانه قفسه فروشگاه‌ها شود.

گلکسی A41 نسبت به گلکسی A40 سامسونگ پیشرفت‌های جزئی داشته است؛ نمایشگر بزرگتر ۶٫۱ اینچی سوپر امولد FHD+ نخستین تفاوت این نسل سری A محسوب می‌شود. دوربین سلفی این گوشی ۲۵ مگاپیکسل است و به صورت حفره روی نمایشگر قرار گرفته و در برابر آب نیز مقاوم است. از سوی دیگر، بر خلاف نسل پیشین، حسگر اثر انگشت این دستگاه به جای لبه کناری، به قسمت پشتی گلکسی A41  انتقال یافته است.

پیکربندی دوربین اصلی به صورت نواری عمودی‌ است آن هم بر خلاف صفحات مستطیلی که این روزها در سری A گلکسی شاهد آن هستیم. دوربین اصلی گلکسی A41 نیز پیشرفت داشته است و از یک لنز ۴۶ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی در کنار لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و لنز عمق‌سنج ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

تراشه این گوشی، هلیو P65 است که قدرت گلکسی A41 را با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی فراهم می‌کند. این گوشی از یک باتری ۳٫۵۰۰ میلی آمپر بر ساعت بهره می‌برد که از سرعت شارژ ۱۵W پشتیبانی می‌کند. گلکسی A41 گواهینامه IP68 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار را بدست آورده است و احتمالاً بر پایه سیستم عامل اندروید ۱۰ در کنار رابط کاربری One UI 2.0 سامسونگ اجرا شود.

سامسونگ گلکسی A41 در رنگ‌های آبی، مشکی و سفید در دسترس قرار خواهد گرفت. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت نهایی این گوشی و زمان عرضه جهانی آن در دسترس نیست، به محض انتشار این اطلاعات، شاهد انتشار آن‌ها در تک تایمز خواهیم بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع