حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نامزدهای بهترین عکس خبری سال ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بنیاد عکس خبری جهان (World Press Photo) نامزدهای عکس خبری سال را معرفی کرد. این نامزدها از بین ۷۳۹۹۶ عکس ارسالی توسط ۴۲۰۰ عکاس از ۱۲۵ کشور جهان به این مسابقات برای کسب عنوان بهترین عکس خبری جهان در سال ۲۰۲۰ ارسال شده بودند انتخاب شده‌اند.

در ادامه بخوانید:

طبق اطلاعیه‌ای که از طرف این بنیاد منتشر شده نامزدهای جوایز امسال در بخش‌های مختلف از جمله ۶ فینالیست عکس خبری جهان، سه فینالیست داستان عکس خبری جهان و سه فینالیست برای هر کدام از هشت بخش مختلف این مسابقه در سال ۲۰۲۰ معرفی شده‌اند. لکژتو ماکولا (Lekgetho Makola) از داوران این مسابقه در مورد نامزدهای این دوره عکس خبری سال گفت:

در این دوره پر خشونت و کشمکشی که ما در آن زندگی می‌کنیم بسیار مهم است که تصویری داشته باشیم که برای مردم الهام بخش باشد. هر تصویری که به این سطح می‌رسد عکسی خوب از لحاظ فنی محسوب می‌شود بنابراین داوری فقط در مورد تکنیک عکاسی صورت نگرفته و تأثیر بر جامعه هم مدنظر قرار گرفته است.

تصاویر زیر شش عکس برگزیده از بین بیش از ۷۳۰۰۰ عکس شرکت داده شده در این مسابقه است.


در عزای بستگان – صانحه هوایی پرواز ۳۰۲ اتیوپی

عکاس: مولوگِتا آیئِن (Mulugeta Ayene)

Relative Mourns

تصویر زنی را نشان می‌دهد که در عزای بستگان خود در محل سقوط هواپیمای ET302  خطوط هواپیمایی اتیوپی به‌صورت خود خاک می‌پاشد.


درگیری با پلیس در جریان تظاهرات ضددولتی

عکاس: فاروق باتیچه (Farouk Batiche)

Clash with Police

دانشجویان در جریان تظاهرات ضد دولتی در الجزایر با پلیس ضد شورش درگیر شده‌اند.


آوای رسا

عکاس: یاسویوچی چیبا (Yasuyoshi Chiba)

Straight Voice

در تاریخ ۱۹ ژوئن مرد جوانی در زیر نور فلاش تلفن‌های همراه در تاریکی شهر خارطوم در حال خواندن شعر است و معترضین با شعارهایی خواستار پایان حکومت نظامی هستند.


بیداری

عکاس: تامِک کاکزور(Tomek Kaczor)

Awakening5

تصویر دختر ۱۵ ساله ارمنی را نشسته روی صندلی چرخ‌دار در اردوگاه پناهندگان پودکوا لهستان نشان می‌دهد درحالی‌که دختر به‌تازگی از حالت بهت زدگی به دلیل سندروم تسلیم بیدار شده است.


ملاقات با جنگجوی مجروح کُرد در بیمارستان

عکاس: ایورپریکت (Ivor Prickett)

Kurdish Fighter

احمد ابراهیم جگنگجوی ۱۸ ساله کُرد که در تاریخ ۲۰ اکتبر در بیمارستانی در حسکه سوریه بستری است. بستگان در ابتدا به‌خاطر ترس از جراحات پسر تمایلی به ورود به اتاق نداشت اما پرستار اورا متقاعد کرد تا وارد اتاق شود دست احمد را بگیرد و مکالمه کوتاهی با هم داشته باشند.


دفتر پشت جنگ

عکاس: نیکیتا تریوشین ( Nikita Teryoshin )

 Back Office

مردی تاجر در تاریخ ۱۸ فوریه در نمایشگاه بین االمللی تجهیزات دفاعی، یک جفت خمپاره ضد تانک را با خود بیرون می‌برد.


برندگان جایزه عکس خبری سال روز ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) معرفی می‌شوند و سپس از تاریخ ۱۸ آوریل در سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شوند. شما هم می‌توانید نامزدهای بهترین عکس خبری سال را در وب‌سایت wwp مشاهده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع