گوشی‌های نوکیا ۵.۳ و نوکیا ۱.۳ معرفی شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

HMD دیشب در کنار گوشی نوکیا ۸.۳ از هندست‌های نوکیا ۵.۳ و نوکیا ۱.۳ هم رونمایی کرد. نوکیای میان‌رده ۵.۳، اندروید ۱۰ را روی خود اجرا می‌کند و نوکیای پایین‌رده ۱.۳، از اندروید گو برای اجرای برنامه‌ها استفاده می‌کند.

نوکیا ۵.۳

نوکیا ۵.۳ مجهز به نمایشگر ناچ‌دار ۶.۵۵ اینچی IPS با رزولوشن +HD و چیپست اسنپدراگون ۶۶۵ است. سه گزینه‌ی رم برای آن وجود دارد: ۳ گیگایایت، ۴ گیگابایت و ۶ گیگابایت. حافظه آن فقط ۶۴ گیگابایت بوده، اما قابل افزایش از طریق کارت microSD است.

در پشت این گوشی، یک ماژول دوربین دایره‌ای با چهار سنسور وجود دارد که شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمقی می‌شوند. ناچ هندست هم دوربین یک سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.0 را در خود جای داده است.

نوکیا ۵.۳ دارای باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که فقط با سرعت ۱۰ وات شارژ می‌شود، اما HMD قول داده است که شما نیاز به شارژ مداوم آن نخواهید داشت و به‌راحتی تا دو روز دوام خواهد آورد.

نوکیا حداقل سه سال آپدیت منظم اندروید را برای آن وعده داده است و خود گوشی هم با اندروید ۱۰ عرضه خواهد شد.

نوکیا ۵.۳ از ماه آوریل امسال در سه رنگ زغالی، آبی و صورتی به قیمت ۱۸۹ یورو به‌صورت جهانی قابل دسترس خواهد بود.

نوکیا ۱.۳

نوکیا ۱.۳ دارای نمایشگر ۵.۷۱ اینچی IPS با وضوح +HD و یک ناچ کوچک در بالا است. در داخل این گوشی از چیپست کوالکام ۲۱۵ با چهار هسته پردازشی، ۱ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه (قابل افزایش با کارت microSD تا ۴۰۰ گیگابایت) استفاده شده است.

در پشت هندست فقط یک دوربین ۸ مگاپیکسلی وجود دارد که با استفاده از اپلیکیشن جدید Camera Go، تمرکز خود را بر عکاسی در محیط‌های کم‌نور و پرتره خواهد گذاشت. دوربین جلو هم یک سنسور ۵ مگاپیکسلی است.

باتری نوکیا ۱.۳ ظرفیتی برابر ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد که با سرعت ۵ وات از طریق پورت micro USB شارژ می‌شود. این هندست، نسخه گو اندروید ۱۰ را اجرا می‌کند و HMD قول ارائه نسخه گو اندروید ۱۱ را هم در زمان عرضه داده است.

نوکیا ۱.۳ از ماه آوریل در سه رنگ زغالی، آبی و صورتی به قیمت ۹۵ یورو عرضه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع