انتقاد بیل گیتس از بی‌برنامه بودن سیستم کنترل شیوع کرونا در آمریکا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بنیانگذار مایکروسافت طی مصاحبه‌ای به سوالات کاربران در رابطه با ویروس کرونا پاسخ داد. بیل گیتس در این مصاحبه گفت: «سیستم آزمایش و بررسی بیماران کرونا در آمریکا اصلا منظم نیست و این کشور باید به کمک CDC وب سایتی برای جمع‌آوری علائم شهروندان برپا کند.»

بیل گیتس همچنین از ضرورت قرنطینه اجتماعی می‌گوید و آن را برای کنترل شیوع ویروس، حیاتی می‌داند.

او در رابطه با ضرورت توسعه یک وب‌سایت جامع برای جمع‌آوری علائم کاربران گفت: «ما باید سیستم تست بیماری را به صورت دموکراسی برپا کنیم. این کار به کمک توسعه یک وب سایت با نظارت CDC انجام خواهد گرفت که شهروندان علائم خود را ثبت کنند.»

او ادامه داد: «تست و آزمایش از شهروندان نیز باید بر اساس الویت‌ها باشد. بیماران با علائم شدید، سالمندان و کارمندان بیمارستان‌ها مانند پرستاران و پزشکان باید در اولویت باشند. تست این افراد می‌تواند طی ۲۴ ساعت آماده شود. ما می‌توانیم در عرض چند هفته از کل جمعیت تست بگیریم. بدون این سیستم ما نمی‌دانیم چه چیزی را جا می‌اندازیم.»

بیل گیتس

بیل گیتس در ادامه می‌گوید: «سیستم تست و آزمایش در آمریکا بی‌برنامه است اما امیدوار است دولت آمریکا به زودی به این وضعیت سر و سامان بدهد.»

 

بنیانگذار مایکروسافت از اهمیت قرنطینه شهرها نیز گفت و برای این کار از کشورهایی مثال زد که به کمک قرنطینه شهر‌های خود توانسته‌اند به خوبی شیوع این بیماری خطرناک را کنترل کنند. به طور خاص بیل گیتس از چین مثال می‌زند که با قرنطینه شهر ووهان، به نقطه‌ای رسیده که هیچ بیمار جدیدی در کل این شهر و همچنین کل کشور مبتلا نشده است.

 

با این حال با مبتلا شدن بیش از ۹ هزار نفر در آمریکا به این ویروس، بسیاری از مرد نسبت به توانایی دولت در کنترل کرونا تردید دارند. باید دید که آیا دستور کاخ سفید مبنی بر مطالعه ۲۹ هزار مقاله مربوط به کرونا در تولید واکسن یا درمان کرونا کمک می‌کند یا خیر.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع