حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شیائومی با عبور از هواوی به سومین تولیدکننده برتر گوشی هوشمند تبدیل شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت چینی شیائومی موفق شد در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان سومین تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند شناخته شود و برای نخستین بار از سد هواوی عبور کند.

هواوی با عرضه ۵٫۵ میلیون گوشی هوشمند نتوانست این بار شرکت شیائومی را پشت سر بگذارد؛ این در حالی‌ست که شیائومی با فروش ۶ میلیون دستگاهی در فوریه، توانست رتبه سوم را از آن خود کند.

عرضه گوشی‌های هوشمند هواوی در فوریه ۲۰۲۰ میلادی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، یعنی فوریه ۲۰۱۹، حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است. فروش شیائومی نیز نسبت به سال گذشته، تنها ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به صورت کلی، عرضه کلی گوشی‌های هوشمند در ماه فوریه سال جاری میلادی با کاهش ۳۹ درصدی نسبت به سال قبل، حدود ۶۲ میلیون دستگاه بوده است.

در جریان این ماه، سامسونگ بیش از ۱۸٫۲ میلیون دستگاه روانه بازار کرده و اپل نیز با عرضه ۱۰ میلیون آیفون در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفته است.

هواوی به واسطه عدم امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل در گوشی‌های خود که ممنوعیت آن از سوی دولت ایالات متحده آمریکا صادر شده، در حال از دست دادن سهم خود از بازارهای جهانی است؛ از سوی دیگر، شیائومی با عرضه گوشی‌های مختلف با نام‌های تجاری متفاوت، رشد زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند دارد. در عین حال، شیوع بیماری کرونا باعث شد تا شاهد کاهش فروش اکثر تولیدکننده‌ها باشیم و آمار فروش در بازار گسترده چین، با کاهش شدیدی روبرو گردد. با این حال، با توجه به درست شدن اوضاع در چین، در حال حاضر بازارهای دیگر جهان نظیر اروپا و آمریکا به واسطه شیوع پاندمی کرونا با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

سامسونگ از ژانویه سال جاری تا فوریه با کاهش عرضه محصولات و دستگاه‌های خود به بازار روبرو شده که به ترتیب برابر با ۱٫۹ میلیون دستگاه و ۱۳ درصد کاهش است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع