جرائم اینترنتی مربوط به کرونا در اولویت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


وزارت دادگستری آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای تصریح کرده که به جرایم سایبری مرتبط با بیماری کرونا به سرعت و خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.

به گزارش تک تایمز از مهر، همزمان با ابتلای هزاران نفر به کرونا در تمامی ایالت‌های آمریکا، برخی جانیان اینترنتی و هکرها با سوءاستفاده از این وضعیت در آمریکا به دنبال اخاذی از مردم و سودجویی در فضای مجازی هستند و اخبار و اطلاعات غلطی را در این زمینه منتشر می‌کنند و برخی از آنها هم به دنبال بازاریابی محصولاتی برای مقابله با این ویروس هستند که هیچ تأثیری در درمان کرونا ندارد.

همین مساله باعث شده تا دادگستری آمریکا از عموم مردم بخواهد تا تمامی موارد کلاهبرداری و تخلف در ارتباط با ویروس کرونا و به خصوص جرایم سایبری مرتبط را گزارش کنند. این وزارتخانه از تمامی دادستان‌های محلی در ایالات مختلف آمریکا خواسته تا یک مقام هماهنگ کننده را در این زمینه مشخص و منصوب کنند تا تحقیقات در مورد تخلف‌های مذکور با سرعت بیشتری انجام شود.

از جمله پرتکرارترین تخلف‌های مربوط به کرونا در فضای مجازی در آمریکا عبارتند از فروش اقلامی برای درمان کرونا در اینترنت، ارسال ایمیل‌هایی برای سرقت اطلاعات شخصی که در ظاهر از سوی سازمان بهداشت جهانی یا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا ارسال شده‌اند، طراحی وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که به ظاهر برای اطلاع رسانی تولید شده‌اند ولی در عمل باج افزار بوده و رایانه و گوشی را تا زمان پرداخت باج قفل می‌کنند، جمع آوری پول برای ارسال به خیریه‌ها و سرقت این پول‌ها در عمل و سرقت اطلاعات کاربران با ادعای انجام آزمایش کرونا و فروش این اطلاعات به دیگران یا استفاده از آنها برای صدور صورت حساب‌های جعلی برای افراد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع