شیائومی عنوان سومین سازنده بزرگ گوشی هوشمند را از هواوی ربود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ و اپل مدت‌ها است جایگاه اول و دوم شرکت‌های پرفروش‌ سازنده‌ی گوشی هوشمند را ازآنِ خود کرده‌اند. هواوی نیز مدتی جایگاه سوم را دراختیار داشت؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد این شرکت چینی جایگاه سومی را به رقیب هم‌وطنش، شیائومی، واگذار کرده است.

مقاله‌ی مرتبط:

شیائومی توانسته است با فروش بیشتر گوشی هوشمند در فوریه‌ی ۲۰۲۰ اولین‌بار از هواوی پیشی گیرد و جایگاه سوم را به‌دست آورد. در آمارها، می‌توان مشاهده کرد شیائومی ۶ میلیون گوشی هوشمند فروخته است و هواوی نیز با فروش ۵/۵ میلیون به جایگاه چهارم سقوط کرده است.

در آمار شرکت‌های شیائومی و هواوی می‌توان افت فروش را درمقایسه‌با ژانویه‌ی ۲۰۲۰ مشاهده کرد. تحلیلگران معتقد هستند شیوع بیماری کرونا دلیل اصلی این افت فروش است. در ژانویه‌ی ۲۰۲۰، هواوی توانست ۱۲/۲ میلیون و شیائومی بیش از ۱۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد.

فروش هواوی در فوریه‌ی ۲۰۲۰ درمقایسه‌با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹، با افت ۷۰ درصدی همراه بوده است. البته فروش شیائومی نیز درمقایسه‌با دوره‌ی مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است. در آمار منتشرشده، به افت کلی فروش گوشی هوشمند در فوریه‌ی ۲۰۲۰ درمقایسه‌با همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۹ اشاره شده است. شرکت‌های بزرگ سازنده گوشی‌های هوشمند توانسته‌اند در فوریه‌ی ۲۰۲۰ بیش از ۶۲ میلیون دستگاه بفروشند که درمقایسه‌با فوریه‌ی ۲۰۱۹ افت ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد..

آمار فروش گوشی های هوشمند

در‌این‌میان، در فوریه‌ی ۲۰۲۰ سامسونگ توانسته است ۱۸/۲ میلیون و اپل ۱۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد. تحلیلگران معتقد هستند دلیل کاهش فروش محصولات هواوی علاوه‌بر شیوع بیماری کرونا، تحریم‌های سختگیرانه‌ی ایالات متحده است.

دولت آمریکا به شرکت‌های آمریکایی دستور داده است با هواوی همکاری نکنند. در این زمینه، گوگل نیز از تحریم‌ها پیروی کرده است و به دستگاه‌های ساخت هواوی اجازه نمی‌دهد از سرویس‌هایی نظیر گوگل اپ استفاده کند.

به‌نظر می‌رسد شیائومی از این فرصت استفاده کرده و توانسته است با عرضه‌ی محصولاتی با قیمت‌های رقابتی، درمقایسه‌با هواوی سهم بیشتری از بازار کسب کند. دلیل اصلی افت فروش محصولات در چین را می‌توان بیماری کرونا دانست. در‌حالی‌که به‌نظر می‌رسد اوضاع در کشور چین رو به بهبود گذاشته، اوضاع در بازارهای غرب رو‌به‌وخامت است.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل نیاز دارید را در بخش محصولات تک تایمز بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات تک تایمز استفاده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع