حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

همکاری جنرال موتورز و ونتک لایف برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ویروس COVID 19 یا بیماری کرونا، بلایی همه‌گیر است که جان بسیاری از مردمان سراسر دنیا را گرفته و بسیاری را نیز راهی بیمارستان کرده است. کرونا دستگاه تنفسی بدن انسان‌ها را هدف قرار می‌دهد و درنهایت جان آن‌ها را می‌گیرد.

در ادامه بخوانید:

بسیاری از شرکت‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا آسیب دیده‌اند و شاهد تعطیلی کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک بوده‌ایم. مردم کشورهای مختلف نیز یا به دستور دولت یا به‌صورت خودجوش دست به خودقرنطینگی زده‌اند؛ آن‌هایی نیز که از خانه بیرون می‌آیند برای کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونا از ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده و لوازم دیگر استفاده می‌کنند.

همین امر نیز به کمبود ماسک و لوازم پیشگیری از ابتلا به بیماری ختم شده است. با وجود اینکه شرکت‌های بزرگی ازجمله علی‌بابا و اپل اقدام به اهدای ماسک به مراکز بهداشتی کرده‌اند؛ اما نیاز به تجهیزات دیگری ازجمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی به چشم می‌خورد.

حال اخباری به گوش می‌رسد که مانند شرکت تسلا، جنرال موتورز و ونتک لایف سیستم نیز به‌دنبال تولید دستگاه تنفس مصنوعی هستند تا جان مبتلایان به بیماری کرونا را نجات دهند. جنرال موتورز روز جمعه اعلام کرد که به کمک ونتک لایف سیستم شتافته است تا به افزایش تولید دستگاه‌های تنفسی کمک کند.

با وخامت حال بیمار مبتلا به ویروس کرونا، فرد مبتلا نیازمند به دستگاه تنفس مصنوعی می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهند که بیمارستان‌های ایالات متحده با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه شده‌اند و نمی‌توانند پاسخگوی نیاز بیماران باشند.

دستگاه تنفس مصنوعی

ونتک لایف سیستم، شرکتی واقع در سیاتل آمریکا است که تجهیزات پزشکی تولید می‌کند. کریس کیپل، مدیرعامل شرکت ونتک لایف، گفته است که طی ۹۰ روز آینده تولید دستگاه تنفس مصنوعی از ۱۵۰ واحد در ماه به ۱،۰۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد و سپس شاهد افزایش ظرفیت تولید تا ۲،۰۰۰ واحد در ماه خواهیم بود.

مسئولان ونتک برای رسیدن به ظرفیت تولید مدنظرشان به‌شدت به کمک جنرال موتورز نیازمند هستند. مری بارا، مدیرعامل شرکت جنرال موتورز نیز در این باره گفته است که در حال بررسی شرایط برای کمک در این وضعیت بحرانی است.

شرکت‌هایی ازجمله فورد و فولکس واگن نیز با کاخ سفید تماس گرفته‌اند تا در تولید دستگاه تنفس مصنوعی کمک کنند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، طی ارسال توییتی در حساب رسمی خود گفت که کارمندان شرکت تسلا و اسپیس ایکس در حال کار روی تولید دستگاه تنفس مصنوعی هستند. با این حال ایلان ماسک توضیح نداده است که چه زمانی دستگاه‌های ساخته‌شده را به بیمارستان‌ها اهدا خواهد کرد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع