آمار روزانه کرونا دیگر به‌تفکیک استانی اعلام نخواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، اعلام کرد از این به‌بعد، ارائه‌ی آمار تفکیک‌شده‌ی استانی به‌دلیل ایجاد رقابت بیشتر بین استان‌ها برای بیماریابی فعال کرونا و جلوگیری از سفر به استان‌های با آمار کمتر متوقف می‌شود. وی افزود:

زمانی اعلام آمارهای استانی اهمیت داشت که در برخی استان‌ها ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ وجود نداشت؛ اما در‌حال‌حاضر، ویروس کرونا در همه‌ی کشور وجود دارد. برخی افراد با مقایسه‌ی آمارهای استانی به‌سمت استان‌هایی سفر کرده‌اند که آمار ابتلای کمتری از آنجا گزارش شده است. به‌طورمثال، فقط ۱۰ درصد از سفرها به‌سمت استان همدان انجام شده است. موضوع دیگر این است که وزارت بهداشت به‌دنبال بیماریابی فعال است؛ یعنی باید موارد دارای علائم بیماری یا مبتلا شناسایی شوند. دراین‌زمینه باید رقابت مثبت در استان‌ها ایجاد شود تا موارد ابتلا شناسایی شوند.

جهانپور توضیح داد رقابت و انگیزه‌های مدیران استانی باید به‌سمت بیماریابی فعال و بیشتر برود و قرار نیست رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌سمت محافظه‌کاری بروند؛ بلکه به‌دنبال آمار دقیق‌تر و شفاف‌تر هستیم. موضوع مهم در طرح غربالگری و مقابله با بیماری کرونا بیماریابی فعال است و در این طرح، استان‌ها در بیماریابی باید فعال باشند و بیماران در روزهای ابتدایی ابتلا شناسایی شوند.

جهانپور از فعالیت سامانه‌ی جدیدی درزمینه‌ی شناسایی محله‌های پرخطر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد تا بدین‌صورت فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر انجام شود. او تصریح کرد:

فردی که خودش بداند مشکوک به کرونا است، هشدارهای بهداشتی را بیشتر می‌پذیرد. برخی افراد فکر می‌کنند خود و خانواده‌شان درمعرض ابتلا قرار ندارند و این بیماری فقط مربوط به اطرافیان و دیگران است؛ درنتیجه، هشدارها را جدی نمی‌گیرند.

امروز وزیر بهداشت از اجرای قوانین سختگیرانه‌تری درزمینه‌ی منع رفت‌وآمد خبر داد و گفت:

طرحی با عنوان فاصله‌گذاری اجتماعی آماده شده است که فردا، سه‌شنبه، در ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس‌جمهوری مطرح می‌شود و بدین‌‌ترتیب، علاوه‌بر خواهش و تمنا، از شیوه‌های دیگری هم برای کنترل کرونا استفاده می‌کنیم. البته فاصله‌گذاری اجتماعی به‌معنی قرنطینه سخت و بستن همه‌جا نخواهد بود و چنین اتفاقی هرگز در ایران نمی‌افتد. تلاش ما این است همه‌ی مراکز مربوط به خدمات عمومی و مایحتاج مردم دچار وقفه نشود؛ اما مجبوریم برخی رفت‌و‌آمدها و محل‌های تجمع را کنترل کنیم.

سخن‌گوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز درباره‌ی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت بسیاری از اقداماتی که اکنون انجام می‌شود، با هدف فاصله‌گذاری اجتماعی است. طبق آخرین آمار، تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در کشور به‌طورقطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، ۱،۸۱۲ نفر فوت کرده و ۸،۳۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند. شما می‌توانید آخرین آمار تفکیک استانی ابتلا به کرونا را از این لینک مشاهده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع