حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فاکسکان: تولید آیفون 12 با تاخیر مواجه نمی‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از اینکه بازار ایالات متحده با کمبود مدل‌های مختلف سری آیفون ۱۱ مواجه شد، حدس‌هایی زده می‌شد که آیا عرضه سری آیفون ۱۲ نیز به تأخیر خواهد افتاد یا خیر. حال، فاکسکان که وظیفه تولید گوشی‌های هوشمند اپل را به عهده دارد، اعلام کرده است که عرضه پرچم‌داران آینده این شرکت با مشکلی مواجه نمی‌شود.

در ادامه بخوانید:

با گسترش بیماری کرونا، مسئولان شرکت فاکسکان مجبور به تعطیلی کارخانه‌هایشان در چین شدند؛ اما چندی پیش اعلام شد که خطر ابتلا به بیماری کرونا در چین رفع شده است و کارخانه‌های تعطیل‌شده دوباره به فعالیتشان ادامه خواهند داد.

شرکت فاکسکان نیز اعلام کرده است که نه‌تنها از ظرفیت فعلی تولید کارخانه‌ها راضی است؛ بلکه برای تولید سری آیفون ۱۲ نیز کارگران بیشتری را استخدام می‌کند. این کارگران در کارخانه‌های واقع در تایوان استخدام می‌شوند و گویا قرار است بخشی از قطعات آیفون ۱۲ در کشور تایوان تولید شود.

انتظار می‌رود که تولید آیفون ۱۲ و مدل‌های دیگر آن از ژوئیه ۲۰۲۰ (خرداد ۹۹) آغاز شود. در گزارش به این موضوع نیز اشاره شده است که ظرفیت فعلی فاکسکان نسبت به قبل از شیوع بیماری کرونا به نصف رسیده است و همین امر کمی نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد.

نشریه بلومبرگ هفته پیش با انتشار مقاله‌ای تخمین زد که آیفون‌های جدید طبق برنامه قبلی در فصل پاییز روانه بازار خواهند شد و شیوع بیماری کرونا خللی در معرفی و عرضه آن‌ها ایجاد نخواهد کرد. با این حال احتمال تغییر در برنامه‌ها وجود دارد؛ زیرا قطعات مورد نیاز سری آیفون ۱۲ تنها در یک نقطه از جهان تولید نمی‌شود و ویروس همه‌گیر COVID 19 بسیاری از کشورها را درگیر خود کرده است.

آیفون 12 / iPhone 12

درواقع می‌توان به کشور مالزی اشاره کرد که یکی از تأمین‌کنندگان اصلی قطعات مورد نیاز برای محصولات اپل است. در حال حاضر کارخانه‌های کشور مالزی برای دو هفته تعطیل خواهند بود تا ابتلا به بیماری کرونا به حداقل ممکن برسد. در کشورهای دیگر که گروه‌های تأمین‌کننده اپل حضور دارند نیز شاهد گسترش بیماری کرونا هستیم. برخی از این کشورها مانند ایتالیا، آلمان، ایالات متحده و بریتانیا در شرایط بحرانی قرار دارند.

تراشه‌های بی‌سیم محصولات اپل توسط شرکتی آمریکایی به‌نام برادکام ساخته می‌شود. با این حال، هاک تن، مدیرعامل برادکام اعلام کرده که بیماری کرونا ضربه سختی به تولید قطعات نیمه‌رسانا زده است و انتظار می‌رود این شرکت در نیمه دوم سال مالی با چالش‌های بسیار سختی مواجه شود.

درنهایت، مسئولان شرکت فاکسکان اعلام کرده‌اند که برای تولید سری آیفون ۱۲ آماده هستند؛ اما ساخت مدل‌های مختلف آیفون ۱۲ به قطعاتی نیاز دارد که شرکت‌های دیگر وظیفه ساخت آن‌ها را به عهده دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع