حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

همه چیز در مورد ویروس هانتا | خطرناک تر از کرونا ؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

با مثبت اعلام شدن تست ویروس هانتای یکی از کشته شده های چینی، شایعات زیادی در خصوص ظهور یک ویروس جدید و کشنده در فضای مجازی به وجود آمد که در ادامه سعی خواهیم کرد اطلاعات مورد نیاز در خصوص ویروس هانتا و تفاوت آن با ویروس کرونا را بررسی کنیم.

 

اطلاعات مهم در مورد ویروس هانتا

همه چیز در مورد ویروس هانتا | خطرناک تر از کرونا ؟ویروس هانتا ویروس جدیدی به حساب نمی آید و از سالها قبل توسط متخصصین شناسایی شده بود؛ منشا پیدایش ویروس هانتا مدفوع موش است و عملاً زمانی به انسان منتقل می شود که مدفوع موش به هر علتی با چشم بیمار در تماس قرار بگیرد.  این ویروس مسری نیست و از انسان به انسان منتقل نمی شود و بنا بر اطلاعات آماری NHS، از هر 13 میلیون نفر یک نفر احتمال ابتلا به هانتا را دارد که خطر آن بسیار کمتر از برخورد صاعقه به افراد است.

 

علائم و نشانه های ابتلا به ویروس هانتا

برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس می بایست مراقب نظافت مکان هایی که احتمال حضور موش در آنجا وجود دارد، باشید. از علائم ابتلا به ویروس هانتا می توان به تب شدید، سرفه های خشک، و درد عضلانی اشاره کرد که نشانه هایی تقریباً شبیه به ابتلا به کرونا محسوب می شود. حالت تهوع، تنگی نفس و سردرد از دیگر نشانه های ابتلا به این ویروس است که پس از 2 روز در فرد آشکار می شود.

 

مقایسه ویروس هانتا و کرونا

در انتها باید گفت به شایعات در خصوص شیوع ویروس هانتا توجه نکنید چرا که به هیچ وجه در حد و اندازه های کرونا خطرناک نیست و به عنوان نمونه ای نادر در چین جان یک فرد را گرفته است. کشور چین با توجه به نوع تغذیه خاصی که مردمش دارند، تماس زیادی با برخی حیوانات از جمله خفاش و موش و … دارند و همانطور که منشا ویروس کرونا، یک خفاش بود، منشا بیماری هانتا نیز موش است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع