تعداد دستگاه‌های مجهز به رابط کاربری EMUI 10 هواوی از صد میلیون فراتر رفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هواوی حدود دو ماه پیش از مهاجرت ۵۰ میلیون کاربر به آخرین نسخه از رابط کاربری اختصاصی این شرکت، یعنی EMUI 10، خبر داده بود. حال به‌گفته‌ی مدیر تیم تجاری مشتریان این شرکت، تعداد کل دستگاه‌هایی که از این رابط کاربری استفاده می‌کنند، در مدت کوتاهی دوبرابر شده و عدد ۱۰۰ میلیون دستگاه را پشت‌سر گذاشته است.

در ادامه بخوانید:

اگر به‌خاطر داشته باشید هواوی ۱۸ مرداد سال گذشته رسما EMUI 10 را رونمایی کرد. از آن زمان تاکنون، بسیاری از پرچم‌دارها و میان‌رده‌ها و حتی برخی پایین‌رده‌‌ها هواوی نسخه‌ی جدید رابط کاربری اختصاصی هواوی را دریافت‌ کرده‌اند. EMUI 10 برپایه‌ی اندروید ۱۰ طراحی شده و برخی از ویژگی‌هایش عبارت‌ است از: رابط کاربری جدید، اپلیکیشن‌های بازطراحی‌شده، حالت تاریک سرتاسری در تمامی بخش‌ها، پشتیبانی از جدیدترین نسخه از قابلیت GPU Turbo، تنظیمات امنیتی بهبودیافته، رفع باگ‌های عملکردی، طرح‌هایی رنگارنگ برای نمایشگر همیشه‌روشن و به‌روزرسانی‌هایی برای صفحه‌ی قفل گوشی.

آن دسته از گوشی‌های قدیمی‌تر هواوی که به‌همراه اپلیکیشن‌های گوگل عرضه شده بودند، پس از به‌روزرسانی به EMUI 10 همچنان می‌توانند از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنند. بااین‌حال، EMUI 10 در گوشی‌های جدیدتر نظیر خانواده‌ی میت ۳۰ یا آنر 9X پرو فقط شامل اپلیکیشن‌ها و خدمات اختصاصی هواوی می‌شود.

تحریم‌های دولت آمریکا علیه هواوی و همه‌گیری ویروس کرونا در جهان دو مانع اصلی در مسیر رشد بخش گوشی‌های هوشمند هواوی هستند. طبق آخرین آمار، رقیب هم‌وطن هواوی، شیائومی، فوریه‌ی ۲۰۲۰ توانسته است نخستین‌بار از این شرکت پیشی گیرد و جایگاه سوم را در میان سازندگان گوشی هوشمند ازآنِ خود کند و هواوی نیز به رتبه‌ی چهارم سقوط کرده است. با اینکه هواوی برای جایگزین‌کردن سرویس‌های گوگل در محصولات خود تلاش بسیاری کرده است، تکمیل این تلاش‌ها و به‌ثمر‌رساندن آن‌ها چندین سال طول خواهد کشید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع