گوشی میان‌رده گلکسی M51 مجهز به دوربین سه‌گانه و نمایشگر هول پانچ خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ اخیرا سعی کرده تا گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده‌ بیشتری را روانه بازار کند و به نظر نمی‌رسد که تغییری در این استراتژی ایجاد کند. امروز فردی به نام استیو همرستوفر (Steve Hemmerstoffer) رندرهای CAD گوشی گلکسی M51 را منتشر کرده که در ادامه نگاهی به آن می‌اندازیم.

نمایشگر ۶.۵ اینچی و سه دوربین پشت

این گوشی دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی Infinity-O با یک هول پانچ کوچک در گوشه بالا سمت چپ برای دوربین سلفی است. محل قرارگیری هول پانچ نشان می‌دهد که سامسونگ برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها به جای پنل OLED از LCD استفاده کرده است.

تلاش برای کاهش هزینه‌ها همچنین در بخش حاشیه‌ها نیز مشهود است و هرچند حاشیه‌های اطراف نسبتا باریک هستند، اما چانه گوشی به‌طرز قابل توجهی ضخیم است.

گلکسی M51 از فریم آلومینیومی بهره می‌برد و دکمه‌های پاور و تنظیم صدای آن در لبه سمت راست قرار گرفته‌اند. در پایین گوشی پورت USB-C و اسپیکر و در لبه بالای آن هم جک هدفون ۳.۵ میلیمتری قرار دارند.

در قاب پلاستیکی پشت گوشی علاوه بر لوگوی سامسونگ و اسکنر اثر انگشت، یک ماژول دوربین مستطیلی نیز در گوشه بالا سمت چپ دیده می‌شود که مشابه نمونه به کار رفته بر روی گلکسی اس۲۰ و سایر گوشی‌های گلکسی M معرفی‌شده در ماه‌های اخیر است. در داخل این ماژول، سه دوربین و یک فلاش LED وجود دارد.

 

هنوز جزئیات دوربین‌های پشت مشخص نیست، اما به احتمال زیاد شامل یک دوربین اصلی با رزولوشن بالا، یک لنز اولتراواید و یک سنسور عمقی خواهند بود.

مشخصات داخلی احتمالی گلکسی M51

انتظار می‌رود که گلکسی M51، علی‌رغم نامگذاری‌اش، جانشین گلکسی M40 شود که سال گذشته معرفی شد. ما در حال حاضر اطلاعات اندکی درباره مشخصات داخلی M51 داریم، اما براساس شایعات موجود این گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون ۶۶۲ یا اسنپدراگون ۷۲۰G خواهد بود.

همچنین در کنار این پردازنده احتمالا از ۶ گیگابایت رم به عنوان استاندارد و ۶۴ گیگابایت حافظه با پشتیبانی از کارت microSD استفاده خواهد شد. البته احتمال معرفی گزینه ۱۲۸ گیگابایتی به جای ۶۴ گیگابایتی نیز وجود دارد.

مثل همه گوشی‌های سال ۲۰۲۰، انتظار می‌رود که گلکسی M51 نیز اندروید ۱۰ را روی خود اجرا کند. البته شاهد رابط کاربری One UI 2.0 هم روی آن خواهیم بود. این رابط کاربری، پاییز سال گذشته برای پرچمداران گلکسی اس۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ ارائه شد.

هنوز صحبتی درباره ظرفیت باتری وجود ندارد، اما وجود یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۵ وات که از طریق پورت USB-C شارژ خواهد شد برای آن محتمل است.

تاریخ معرفی و قیمت احتمالی گلکسی M51

انتظار می‌رود که گلکسی M51 در ماه‌های پیش‌رو با قیمت حدود ۲۵۰ دلار معرفی شود. بنابراین این گوشی رقابت سختی با هندست‌های مشابه شرکت‌هایی مانند ردمیِ شیائومی، ریلمیِ اوپو و سایر سازندگان خواهد داشت.

هواوی نیز ممکن است رقیب دیگری برای این دستگاه باشد، اما داده‌های اخیر نشان می‌دهند که حضور این شرکت در بازار‌های خارج از چین، به خاطر عدم دسترسی‌اش به سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل، کاهش یافته است.

گلکسی M51 احتمالا قبل از عرضه بین‌المللی، ابتدا در هند به فروش خواهد رفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع