در دوران شیوع کرونا چگونه حامی کارمندان خود باشیم؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در این مطلب به بررسی شیوه هایی که مدیران شرکت ها می توانند با به کار گیری آن ها در دوران شیوع کرونا از کارمندان خود حمایت کنند، می پردازیم.

یکی از مسائلی که در دوران شیوع کرونا اهمیت دارد، ماندن در خانه و کار کردن از راه دور تا حد ممکن است. افرادی که در این دوران ممکن است دچار چالش شوند، والدین کارمند و همچنین کارمندانی هستند که والدین سالمند دارند، زیرا اکنون بیمارستان ها شرایط مناسبی ندارند و مراکز خدمات رسانی به سالمندان نیز اکثرا بسته هستند. این افراد همچنین از دیدن والدین خود و کمک کردن به آن ها نیز تا حد زیادی محروم مانده اند.

در این مطلب به بررسی تعدادی از کارهایی می پردازیم که شرکت ها می توانند با انجام آن ها در دوران شیوع کرونا حامی کارمندان مختلف خود باشند.

با کارمندان خود در ارتباط باشید

اگر مدیر یا صاحب یک شرکت هستید، باید از شرایط کارمندان خود مطلع شوید، برای مثال باید بدانید که کدام یک از کارمندان شما دارای فرزند یا والدین پیر هستند. بسیار مهم است که مکالمه با کارمندان خود را چگونه پیش ببرید، زیرا بسیاری از کارمندان ممکن است به راحتی شرایط و مسئولیت های خود در منزل را فاش نکنند، زیرا ممکن است فکر کنند محافظت آن ها از والدین یا فرزندانشان ممکن است روی شرایط شغلی آن ها تاثیر منفی بگذارد.

در چنین شرایط ویژه ای، مدیران شرکت ها باید شرایط کارمندان خود را بیشتر درک کنند و برای آن ها وضعیتی را ایجاد کنند که بتوانند میان مسئولیت های خود در خانه و مسئولیت های شغلی خود، تعادل ایجاد کنند. با صحبت کردن با کارمندان خود و مطلع شدن از شرایط آن ها، نحوه کار کردن هر یک از کارمندان را مدیریت کنید.

درباره این که چگونه می توانید به بهترین نحو از کارمند خود حمایت کنید، از وی سوال کنید

شما ممکن است به عنوان مدیر یک شرکت، فرضیه هایی درباره وضعیت کارمندان خود در ذهن داشته باشید، برای مثال اینکه تعداد اعضای خانواده هر یک از آن ها چند نفر است و یا این که نان آور اصلی خانه کارمند شما زن یا مرد است، اما در بسیاری از مواقع ممکن است فرضیه های شما غلط باشند. بنابراین، بهترین رویکرد آن است که از کارمندان خود با لحنی دوستانه سوال کنید که چگونه می توانید به بهترین نحو از آن ها حمایت کنید. ممکن است شما رویکردی را برای حمایت از کارمند خود انتخاب کنید که برای او مناسب نباشد.

کارمندان خود را به کار در منزل تشویق کنید

در حالی که ممکن است همه شغل ها قابلیت انجام از راه دور را نداشته باشند، مدیران شرکت ها باید تا جایی که ممکن است رفت و آمد کارمندان به محیط کار را کاهش دهند. بسیاری از کارمندان ترس ابتلا به بیماری کرونا در محیط کار را دارند، زیرا می ترسند که این بیماری را به والدین سالمند خود منتقل کنند. بنابراین بهتر است تا حد ممکن کارمندان را به کار از منزل تشویق کنید. اگر در شغل شما شرایط کار از راه دور وجود ندارد، به کارمندان اجازه دهید در ساعت های غیر شلوغ سر کار حاضر شوند و محیطی با رعایت نکات بهداشتی برای کار کردن آن ها فراهم کنید.

روی سلامت کارمندان خود تمرکز کنید

به عنوان یک مدیر، زمانی موفقیت شغلی شما به بیشترین حد می رسد که کارمندانی سلامت داشته باشید. برای مثال، در دوران شیوع کرونا نیز خوب است که روی سلامت آنان تمرکز کنید. برای کارمندان خود برنامه، پادکست و وبسایت های آنلاین مرتبط با آگاهی ذهن، یوگا و مدیتیشن ارسال کنید. به کارمندان خود یادآوری کنید که بیشتر مراقب سلامتی خود باشند و تا جایی که ممکن است از خانه خارج نشوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع