ویوو S6 5G با چیپست اگزینوس ۹۸۰ در گیک‌بنچ ظاهر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ویوو S6 5G قرار است در تاریخ ۱۲ فروردین (۳۱ مارس) رونمایی شود و هرچند شرکت ویوو تاکنون چندین تیزر درباره آن منتشر کرده است، اما حتی بعد از ظاهر شدن گوشی در وب‌سایت TENAA، یک چیز درباره آن مشخص نبود و آن اینکه قابلیت ۵G خود را از چه چیپستی می‌گیرد.

جواب آن، تراشه اگزینوس ۹۸۰ سامسونگ است که یک مودم ۵G یکپارچه دارد. ویوو هم اکنون از چیپست‌ها اگزینوس در تعدادی از گوشی‌های خود، مانند ویوو X30 و X30 پرو، استفاده می‌کند.

این اطلاعات از طریق بنچمارک گیک‌بنچ ورژن v5.1 به دست آمده است. این بنچمارک همچنین در اقدامی جالب، عملکرد اگزینوس ۹۸۰ را به یک چیپست میان‌رده دیگر با قابلیت ۵G یعنی اسنپدراگون ۷۶۵G مقایسه کرده است.

اگزینوس ۹۸۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۷۶۵G، امتیاز تک هسته‌ای بالاتری دارد، اما هر دو، امتیاز چندهسته‌ای مشابهی دارند. نکته مهم این است که چیپست کوالکام، با فناوری ۷ نانومتری EUV ساخته شده، در حالیکه اگزینوس ۹۸۰ یک چیپ ۸ نانومتری است. البته تراشه سامسونگ از هسته‌های جدیدتر Cortex-A77 استفاده می‌کند که ۲۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به A76 در چیپ کوالکام دارند.

البته گیک‌بنچ چیزی درباره میزان مصرف انرژی این تراشه‌ها نگفته است، بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که گوشی‌‌های ویوو و رقبای آن‌ها با چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ چه عملکردی در دنیای واقعی خواهند داشت. ویوو S6 5G یک باتری ۴۳۹۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت که کوچکتر از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی Z6 است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع