حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

خبر خوب وزیر جوان در خصوص قطع اینترنت 100 گیگابایتی!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت ثابت مقابله با کرونا که از هفته آخر اسفند برای کاربران فعال شده بود، با وجود درخواست وزیر ارتباطات تمدید نخواهد شد و از فردا قطع می‌شود.این خبر برای بسیاری از افراد به دلیل کندی اینترنت به مراتب خبر خوش تری محسوب می شود.

وزیر ارتباطات در خصوص بسته های اینترنتی 100 گیگابایتی  که از اواخر اسفند ماه برای کاربران اینترنت خانگی فعال شده بود گفت: «درخواست تمدید و ارائه اینترنت رایگان را به سازمان ملی مقابله با کرونا ارسال کردیم اما با این درخواست موافقت نشده و اینترنت رایگان خانگی از فردا متوقف می‌شود در زمینه رفع فیلترینگ از شبکه اینترنت داخلی اختیاری نداریم.»

در این زمینه  سید جمال هادیان زواره مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات  توضیح این مساله افزوده است:« آنچه در قالب ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان قبل از سال جدید اعلام شد، در حیطه اختیارات وزیر ارتباطات بود که با هماهنگی و مشارکت اپراتورهای اینترنت ثابت در اختیار مردم قرار گرفت.  اما ادامه این روند نیاز به اعتبار قابل توجهی است. به همین جهت وزارت ارتباطات از کمیته اقتصادی ستاد کرونا درخواست کرد برای تمدید بسته‌های رایگان اینترنت، اعتباری را تخصیص دهند. اما با توجه به شرایطی که در کشور حکمفرماست با درخواست تخصیص اعتبار موافقت نشد. بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان از فردا قطع و دیگر تمدید نخواهند شد.» 

 وزیر ارتباطات مدتی قبل به اپراتورهای ثابت ابلاغ کرد بسته اینترنت رایگانی برای کاربران فضای مجازی درنظر بگیرند تا آن‌ها در خانه بمانند و برای کارهایی مانند دورکاری، آموزش مجازی و سرگرمی هزینه زیادی به خانوار تحمیل نشود. به این ترتیب بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت برای کاربران ثابت فعال شد.

درخواست تمدید و ارایه اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شد اما کمیته اقتصادی این ستاد با درخواست مطرح شده موافقت نکرد و بسته اینترنت رایگان پس از هفتم فرودین تمدید نخواهد شد.

این بسته‌ها برای دوران قرنطینه خانگی کاربران اینترنت ثابت در نظر گرفته شده بود که روز ۲۹ اسفند به پایان می‌رسید و وزیر ارتباطات آن را تا فردا (هفتم فروردین) تمدید کرده بود. اما درخواست آذری جهرمی برای تمدید مجدد بسته به بن‌بست خورد.

البته فعال شدن بسته های اینترنتی 100 گیگابایتی باعث شده بود که بسیاری از کاربران از افت شدید اینترنت گله داشته باشند. تعداد زیادی از کاربران پس از فعال شدن این بسته ها از کند شدن شدید اینترنت صحبت به میان آورده بودند.با این اوصاف خبر عدم تمدید بسته های اینترنتی را عده زیادی به حساب خبر خوش گذاشتند و به این جهت که احتمالا عدم تمدید این بسته ها به بهتر شدن کیفیت اینترنت کمک خواهد کرد خشنود شدند. 

به گزارش تک تایمز بسته های اینترنتی فعال شده باعث شده بود بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی که این روزها به مراتب سری شلوغ تر از همیشه دارند به دلیل کندی اینترنت با مشکلاتی روبه رو شوند. بدین تریتیب خبر عدم تمدید بسته های 100 گیگابایتی خبر خوشی برای کسب و کارهای اینترنتی هم محسوب شد.  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع