هواوی گوشی‌های P40 و P40 پرو را معرفی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دوباره زمان آن رسیده است که هواوی و شریک آن یعنی لایکا فصل جدیدی از عکاسی با تلفن‌های هوشمند را آغاز کنند. این تولیدکننده چینی کارهای زیادی را برای بهبود سخت‌افزار پرچمدار سری P40 انجام داده و در بخش سرعت شارژ بی‌سیم نیز نقطه عطف جدیدی را رقم زده است.گوشی هواوی P40 پرو از P30 و میت۳۰ الهام گرفته، اما از نظر ویژگی‌ها هر دو گوشی را پشت سر گذاشته است. هواوی معمولا در بخش دوربین بهینه‌سازی‌های خوبی را انجام می‌دهد، اما امسال علاوه بر آن در بخش نمایشگر نیز کارهای زیادی را انجام داده است.

هواوی ویژگی جدید نمایشگر خود را Overflow Display نامگذاری کرده است که دارای ۴ لبه خمیده است و همه طرف‌ها به سمت قاب گوشی می‌چرخند. یکی دیگر از تغییرات قابل توجه تبدیل ناچ پهن به یک ناچ نسبتا کوچک است. این ناچ جایگاه دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است که قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و فوکوس خودکار را دارد و انتظار می‌رود تا سلفی‌های باکیفیتی را ثبت کند.

پنل اولد ۶٫۵۸ اینچی گوشی دارای نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و وضوح ۱۲۰۰x2640 پیکسل است. هواوی P40 پرو دارای سنسور تشخیص اثر انگشت داخل صفحه نمایشگر می‌باشد که نسبت به گذشته ۳۰ درصد بزرگتر شده است. ضمن اینکه اسکنر صورت مادون قرمز نیز به عنوان یک روش امن جایگزین برای پرداخت‌ها درنظر گرفته شده است.

بهترین ویژگی هواوی P40 پرو سخت‌افزار دوربین آن است. دوربین اصلی گوشی دارای سنسور ۱/۱٫۲۸ اینچی می‌باشد که بزرگتر از سنسور ۱/۱٫۳۳ اینچی گلکسی S20 اولترا می‌باشد. این سنسور دارای وضوح ۵۰ مگاپیکسل و فیلتر رنگ RYYB می‌باشد. هواوی در تبلیغات خود به سیستم تشخیص ۸ فازی فوکوس خودکار اشاره می‌کند که به معنی پشتیبانی پیکسل‌ها به صورت ۱۰۰ درصد از سیستم تشخیص فوکوس خودکار است. علاوه بر این دوربین دارای لرزشگیر اپتیکال و دیافراگم f/1.9 می‌باشد.

هواوی طراحی پریسکوپی P30 را برای دوربین زوم این گوشی درنظر گرفته است. فاصله کانونی این دوربین ۱۲۵ میلیمتر است و مجهز به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و فیلتر رنگ RYYB و لرزشگیر اپتیکال می‌باشد. هواوی در کنار این سنسور از عبارت بزرگنمایی ۵برابر استفاده کرده است که می‌تواند گیج کننده باشد و بهتر است به جای آن اعداد بر حسب میلیمتر را در نظر بگیرید. دوربین فوق عریض دارای لنز Cine با سنسور ۴۰ مگاپیکسل، فاصله کانونی ۱۸ میلیمتر و دیافراگم f/1.8 می‌باشد. هواوی در P40 پرو از یک سنسور ToF سه‌بعدی و همچنین سنسور دمای رنگ نیز استفاده کرده است.

ضبط ویدیو P40 پرو دارای کیفیت ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است و از ویژگی Super Steady Telephoto Video برای تقویت لرزشگیر اپتیکال استفاده شده است. دوربین اولتراواید نیز قابلیت ضبط ویدیو‌های HDR با ایزو ۵۱۲۰۰ را دارد. این گوشی می‌تواند ویدیوهای اسلوموشن را با کیفیت ۴K و نرخ ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

هواوی P40 پرو دارای باتری ۴۲۰۰mAh با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۲۷ وات است. ضمن اینکه بوسیله کابل تایپ‌سی این گوشی از شارژ ۴۰ وات پشتیبانی می‌کند. P40 پرو در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است و دارای رنگ‌های مشکی، سفید، نقره‌ای و طلایی می‌باشد.

پرچمدار جدید هواوی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۱۰۰۰ یورو از روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین (۷ آپریل) در دسترس خواهد بود. حافظه ذخیره‌سازی قابلیت اضافه کردن را دارد، اما باید از نانو مموری ۲ هواوی استفاده کنید. با هواوی P40 می‌توانید همزمان دو خط فعال داشته باشید، زیرا این گوشی از eSIM پشتیبانی می‌کند.

هواوی P40

هواوی در مورد اندازه و شکل P40 پرو انتخاب‌هایی را انجام داده است که ممکن است مورد علاقه همه نباشد. هواوی P40 گزینه‌ای است که هزینه کمتری را بر روی دوش مشتریان خواهد گذاشت. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی با پنل اولد و وضوح تصویر +۱۰۸۰p می‌باشد که بسیار نزدیک به نسخه پرو است. نرخ تازه‌سازی تصویر نمایشگر نیز ۶۰ هرتز است.

دوربین اصلی گوشی دارای سنسور بزرگ ۱/۱٫۲۸ اینچی با وضوح ۵۰ مگاپیکسل و ماژول Ultra Vision است. دوربین جلو نیز دارای سنسور ۳۲ مگاپیکسلی و ویژگی ضبط ویدیو با کیفیت ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است‌، اما از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار نیست. سنسور مادون قرمز در این نسخه وجود ندارد، اما سنسور تشخیص اثر انگشت نسخه پرو در P40 نیز وجود دارد.

دوربین زوم دارای لنز ۸۰ میلیمتری ۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال است و برای دوربین اولتراواید نیز از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی ۱۷ میلیمتری استفاده شده است. این مشخصات مشابه دوربین‌های P30 و میت۳۰ هستند.

مانند نسخه پرو این گوشی دارای پردازنده Kirin 990 5G می‌باشد. علاوه بر مودم یکپارچه ۵G، این تراشه از مزایای پروسه ۷nm+ EUV  بهره می‌برد. با این حال نسخه پرو دارای سیستم ۴ لایه SuperCool می‌باشد که نسخه معمولی فاقد آن است. P40 در برابر گرد و غبار و پاشش قطرات آب مقاوم است. باتری این گوشی دارای ظرفیت ۳۸۰۰mAh می‌باشد، اما از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و فقط از شارژ باسیم ۲۲٫۵ وات پشتیبانی می‌کند.

هواوی P40 دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۸۰۰ یورو از روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین (۷ آپریل) در دسترس خواهد بود. این گوشی نیز از نانو مموری ۲ هواوی پشتیبانی می‌کند.

هواوی گوشی‌های جدید خود را با اندروید ۱۰ و AppGallery عرضه می‌کند. این کمپانی از ویژگی‌های جدید و مشارکت‌‌های خود را برای گسترش بستر نرم‌افزاری و جایگزینی بخش عمده اکو سیستم ارائه شده توسط گوگل خبر داد.

MeeTime یک برنامه تماس صوتی و تصویری است و می‌توان به عنوان یک پلتفرم پخش فیلم برای سایر محصولات مانند هواپیماهای بدون سرنشین و دوربین‌های اکشن استفاده کرد. Celia یک دستیار صوتی جدید است که از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. این دستیار صوتی از کارهای ابتدایی مانند برقراری تماس تا ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند لنزهای واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کند.

هواوی برای داشتن پروتکلی شبیه به Google Cast با چندین شرکت از جمله TCL همکاری کرده است. همچنین سیستم Onehop را برای اشتراک‌گذاری محتوا به صورت بی‌سیم بین دستگاه‌ها ایجاد کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع