هواوی P40 پرو پلاس با دو دوربین تله‌فوتو و شارژ بی‌سیم ۴۰ وات رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هواوی دیروز از گوشی‌های پرچمدار سری P40 رونمایی کرد. این هندست‌ها شامل P40، P40 پرو و P40 پرو پلاس می‌شوند. بزرگ‌ترین بهبود صورت گرفته در هواوی P40 پرو پلاس نسبت به نسخه پرو، مربوط به دوربین‌های زوم آن می‌شود. اما هواوی با معرفی این گوشی بنچمارک جدیدی در شارژ بی‌سیم نیز رقم زده است.

مدل پلاس از یک لنز پریسکوپ با فاصله کانونی ۲۴۰ میلیمتر استفاده می‌کند که این عدد تقریبا ۲ برابر فاصله کانونی نمونه به کار رفته در هواوی P40 پرو (۱۲۵ میلیمتر) است. این لنز به یک سنسور ۸ مگاپیکسلی مجهز شده و دارای قابلیت لرزشگیر است؛ ضمن اینکه بیشترین فاصله کانونی را در بین گوشی‌های هوشمند کنونی دارد. هواوی برای رسیدن به چنین قابلیتی از یک طراحی منحصربه‌فرد استفاده کرده است.

گوشی P40 پرو پلاس یک لنز تله‌فوتو دیگر با فاصله کانونی ۸۰ میلیمتر دارد. این دوربین فاصله میان لنز پریسکوپ و دوربین معمولی گوشی را پر می‌کند و به این ترتیب انعطاف‌پذیری بیشتری به شما می‌دهد تا عکس‌هایی با کیفیت بالا از فاصله‌های مختلف بگیرید.

مدل P40 پرو پلاس اولین هندستی است که به شارژ بی‌سیم ۴۰ وات دست می‌یابد. ما نمونه‌های مشابه آن را سایر شرکت‌های رقیب دیده‌ایم، اما هواوی اولین شرکتی است که آن را به‌طور رسمی ارائه می‌کند. باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی شارژ سیمی ۴۰ وات دارد و از شارژ بی‌سیم معکوس هم پشتیبانی می‌کند.

هواوی P40 پرو پلاس مانند مدل‌های معمولی و پرو، مجهز به چیپست کایرین ۹۹۰ ۵G و ۸ گیگابایت رم است؛ اما حافظه بیشتری دارد و فقط یک گزینه ۵۱۲ گیگابایتی دارد.

 هواوی همچنین ظاهر دستگاه را ارتقا داده و از سرامیک بادوام برای ساخت آن استفاده کرده که به گفته شرکت، به اندازه شیشه سافایر مقاوم است. این سرامیک نیاز دارد که ۵ روز در کوره بماند تا خوب شکل بگیرد و از ماشین‌های برش خاصی برای ایجاد خمیدگی‌های ریز روی آن استفاده شده است. P40 پرو پلاس در رنگ‌های مشکی و سفید قابل دسترس است و از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار پشتیبانی می‌کند.

سایر قابلیت‌های گوشی بدون تغییر باقی مانده که از آن جمله می‌توان به بزرگترین سنسور دوربین در گوشی‌های مدرن (سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با سایز ۱/۱.۲۸ اینچ، فیلتر RYYB و پوشش ۱۰۰ درصدی تشخیص فاز)، دوربین اولتراواید ۴۰ مگاپیکسلی، سنسور دمای رنگ و حسگر مدت زمان پرواز سه‌بعدی اشاره کرد.

هواوی P40 پرو پلاس مثل مدل پرو دارای نمایشگر ۶٫۵۸ اینچی OLED با رفرش ریت ۹۰ هرتز است. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی آن با قابلیت ضبط ویدیو‌های ۴K با نرخ ۶۰ فریم‌ در ثانیه در کنار اسکنر تشخیص چهره مادون قرمز استفاده شده است. همچنین یک اسکنر اثرانگشت داخل نمایشگر نیز روی آن وجود دارد که ۳۰ درصد بزرگتر از نسل قبلی است.

هواوی P40 پرو پلاس با قیمت ۱۳۹۹ یورو از ماه ژوئن قابل دسترس خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع