کنترل آیفون از رایانه‌ی شخصی با اپلیکیشن موبایل کانکت دل

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

درصورتی‌که از گوشی‌های هوشمند آیفون استفاده می‌کنید و همچنین لپ‌تاپ‌های ساخت شرکت دل را دارید، اپلیکیشن موبایل کانکت دل به شما اجازه می‌دهد با استفاده از لپ‌تاپ‌های این شرکت، کنترل آیفون را به دست بگیرید.

در ادامه بخوانید:

نسخه سوم اپلیکیشن موبایل کانکت دل که هم‌اکنون در دسترس کاربران iOS قرار دارد به کاربران اجازه انتقال اطلاعات را از کامپیوتر شخصی به آیفون می‌دهد. همچنین می‌توان با استفاده از این اپلیکیشن، کنترل گوشی هوشمند را به دست گرفت و با استفاده از ماوس و کیبورد در منوهای iOS ناوبری کرد یا از اجرای اپلیکیشن‌های مختلف آیفون لذت برد. علاوه بر آن، امکان ارسال پیامک از آیفون با استفاده از لپ‌تاپ وجود دارد.

اپلیکیشن موبایل کانکت دل در نمایشگاه CES امسال معرفی شد و تقریبا امکاناتی را به کاربران iOS معرفی کرد که قبلا در نسخه اندرویدی مشاهده کرده بودیم. با این حال، امکانات نسخه iOS در حد نسخه اندروید نیست؛ برای مثال انتقال فایل‌ها تنها در حد تصاویر و ویدئو است و فایلی با فرمت دیگر را از طریق این اپلیکیشن نمی‌توان به آیفون انتقال داد. این موضوع در حالی است که نسخه اندروید امکان انتقال موزیک و اسناد را به کاربران می‌دهد.

در کنار تمامی امکاناتی که نسخه iOS دارد در نسخه اندروید اپلیکیشن موبایل کانکت امکان ارسال پیام‌های چندرسانه‌ای (MMS) نیز در نظر گرفته شده است تا کاربران از طریق رایانه شخصی یا لپ‌تاپ بتوانند پیام چندرسانه‌ای به دوستانشان ارسال کنند.

اپلیکیشن موبایل کانکت دل / Mobile Connect Dell

به این نکته باید اشاره کرد که دل تنها شرکتی نیست که چنین اپلیکیشنی را عرضه کرده است. مایکروسافت می‌خواهد چنین قابلیتی را به اپلیکیشن Your Phone اضافه کند تا کاربران بتوانند کنترل گوشی هوشمند خود را در ویندوز ۱۰ به دست بگیرند. سال گذشته مایکروسافت قابلیتی به اپلیکیشن Your Phone اضافه کرد که کاربر بتواند تماس‌های گوشی هوشمند را در رایانه شخصی دریافت کند.

مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت‌هایی مشابه امکانات اپلیکیشن موبایل کانکت است. با این حال، نسخه iOS اپلیکیشن مایکروسافت از محدودیت‌های بیشتری نسبت به نسخه اندروید برخوردار است و هنوز امکان کنترل آیفون از ویندوز ۱۰ به اپلیکیشن Your Phone اضافه نشده است.

برای استفاده از اپلیکیشن موبایل کانکت دل، نیاز به لپ‌تاپ‌های مدل ۲۰۱۸ این شرکت یا جدیدتر دارید. همچنین روی آیفون باید نسخه iOS 11 یا جدیدتر نصب شده باشد. در حال حاضر اپلیکیشن موبایل کانکت از نسخه‌های ۲۰۱۸ یا جدیدتر لپ‌تاپ‌های مدل XPS ،Inspiron ،Vostro ،AlienWare و سری جی دل پشتیبانی می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع