حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

عرضه‌ی می ۱۰ و می ۱۰ پرو شیائومی به اروپا رسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یک ماه پس از معرفی می ۱۰ و نسخه پرو آن در چین، شیائومی اکنون این دو تلفن هوشمند را به‌طور رسمی در بازارهای اروپا عرضه کرده است. می ۱۰ در نسخه ۸ گیگابایت رم و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی، ۷۹۹ یورو قیمت دارد، در حالیکه نسخه ۸ گیگابایت رم و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی آن ۸۹۹ یورو قیمت‌گذاری شده است. همچنین می ۱۰ پرو با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه باقیمت ۹۹۹ یورو در بازار موجود خواهد بود.

هردو تلفن هوشمند سری می ۱۰ از نمایشگرهای خمیده ۶٫۷ اینچی امولد با تفکیک‌پذیری +FHD، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی‌، یک حفره برای دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، حسگر اثرانگشت و نسبت تصویر بلند ۱۹٫۵:۹ بهره می‌برند.

تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ با مودم ۵G مدل X55 در هر دو گوشی در کنار رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی همراه شده است. این دو گوشی همچنین یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی را با OIS به اشتراک می‌گذارند که قادر به ضبط فیلم‌ها با وضوح ۸K است.

بیشترین تفاوت در این تلفن‌های هوشمند از دوربین‌های کنار دوربین اصلی ناشی می‌شود، جایی‌ که نسخه پرو دارای لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی هیبریدی تا ۱۰ برابر و همچنین دومین ماژول تله ۱۲ مگاپیکسلی کوتاه با بزرگنمایی نوری ۲ برابر در کنار یک دوربین فوق‌العاده ۲۰ مگاپیکسلی سود می‌برد. از طرف دیگر، نسخه استاندارد می ۱۰ با یک دوربین فوق‌العاده ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک کمک‌کننده عمق ۲ مگاپیکسلی همراه است.

تفاوت مهم دیگر در باتری این تلفن‌هاست. می ۱۰ با باتری ۴۷۸۰ میلی‌آمپرساعتی باتری بزرگتری نسبت به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی می ۱۰ پرو دارد. نسخه پرو با شارژ سیمی ۵۰ واتی در مقایسه با شارژ ۳۰ واتی مدل استاندارد، از شارژ سریع‌تری بهره می‌برد. هردو تلفن از شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کنند.

پیش‌سفارش در اسپانیا از ۱۳ فروردین (اول آوریل) شروع می‌شود و یک جعبه هدیه ۱۰۰ یورویی شامل هدفون می ترو ۲ نیز به همراه دارد. فروش قطعی نیز در این کشور ۲۷ فروردین (۱۵ آوریل) است. همچنین پیش‌سفارش در کشورهای ایتالیا، فرانسه و آلمان از ۹ فروردین (۲۸ مارس) آغاز می‌گردد، در حالیکه فروش برای ۱۹ فروردین (۷ آوریل) پیش‌بینی شده است. فروش برای منطقه بنلوکس (نام یک اتحادیه همکاری در اروپا شامل کشورهای بلژیک، هلند و لوکزامبورگ) نیز برای ۲۷ فروردین در نظر گرفته شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع