ساخت دستگاهی با قابلیت تشخیص کرونا در زمان ۵ دقیقه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – سازمان غذا و داروی آمریکا از تولید دستگاهی با قابلیت تشخیص بیماری کووید-۱۹ در زمان ۵ دقیقه خبر داد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تلاش می‌کند آزمایش های بیشماری برای تشخیص بیماری کرونا جهت کنترل همه‌گیری این بیماری انجام دهد؛ در همین راستا به نظر می‌رسد این سازمان به موفقیت‌های چشمگیری در فناوری مبارزه با بیماری دست یافته است.

این دستگاه توسط Abbott Laboratories طراحی شده است. کیت ID NOW کویید-۱۹ بر پایه پلتفرم ID NOW کمپانی Abbott توسعه یافته که متداول ترین آزمایش POCT در آمریکا به شمار می رود و در تشخیص آنفولانزای A و B و RSV نیز کاربرد دارد. تست های POCT به واسطه عدم نیاز به حضور بیمار در آزمایشگاه و تحلیل آن در مجاورت بیمار به تسریع روند تشخیص کمک بسیاری می کنند.

این دستگاه به جای شناسایی کامل ژنوم، حضور اسید نوکلئیک ویروس عامل کووید-۱۹ یعنی SARS-CoV-2 را با شناسایی بخش کوچکی از ژنوم ویروس تشخص می دهد. این فرایند ابتلای فرد به ویروس کرونا را در ۵ دقیقه و عدم ابتلای وی به این ویروس مهلک را در ۱۳ دقیقه تشخیص می دهد.

آزمایشگاه Abbott در حال افزایش تولید این دستگاه است و پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده ۵۰هزار تست در روز را در آمریکا انجام دهد. اگر همه این موارد به خوبی پیش برود، ایالات متحده می‌تواند هرچه دقیق‌تر از شیوع و همه‌گیری بیماری جلوگیری کرده و اطمینان حاصل کند که افراد آلوده در اسرع وقت از مراقبت مناسب برخوردار می‌شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع