حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ساتیا نادلا: مایکروسافت با قدرت از بحران کرونا عبور خواهد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

باوجوداینکه در چند روز اخیر شیوع بیماری کووید ۱۹ در آمریکا و کشورهای اروپایی با افزایش شدیدی مواجه بوده است، اما سرعت گسترش این بیماری در قاره‌ی آسیا به‌ویژه کشور چین کاهش یافته است. این مسئله تأثیر مثبتی بر زنجیره‌ی تأمین محصولات سخت‌افزاری مایکروسافت داشته است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه‌ای با شبکه‌ی CNBC اظهار کرد که وضعیت زنجیره‌ی تأمین این شرکت رو به بهبود است؛ بااین‌حال در سمت تقاضا نگرانی‌هایی وجود دارد. در سالی که مایکروسافت چندین محصول سخت‌افزاری برجسته نظیر ایکس باکس سری ایکس، سرفیس دوئو و سرفیس نئو را در صف عرضه دارد احیای زنجیره‌ی تأمین قطعات سخت‌افزاری خبر بسیار مثبتی برای این شرکت محسوب می‌شود.

همان‌طور که در خبرها دیدیم سهام مایکروسافت در مقایسه با دیگر شرکت‌ها مقاومت بیشتری در برابر افت قیمت نشان داده است و حتی در بازه‌ای مایکروسافت، تنها شرکت آمریکایی بود که ارزش آن بیش از یک‌تریلیون دلار باقی مانده بود. اکنون ساتیا نادلا در مصاحبه‌ی خود تائید کرده است که این شرکت برای عبور از شرایط پرتلاطم فعلی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد:

ما در سمت تأمین در حال بازگشت به شرایط عادی هستیم. کسب‌وکارهای مایکروسافت بسیار متنوع هستند و ما گزارش مالی بسیار خوبی داشته‌ایم. شرایط مالی ما در حال حاضر از دفعه‌ی قبلی که وارد شرایط بحران اقتصادی شدیم بسیار بهتر است و من اطمینان دارم که مایکروسافت با قدرت از شرایط فعلی عبور خواهد کرد.

در ادامه بخوانید:

بااین‌حال نادلا در مورد وجود تقاضا در بازار ایالات‌متحده و اروپا اظهار نگرانی کرده است زیرا در این مناطق سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و تعطیلی اجباری فروشگاه‌ها با شدت پیگیری می‌شوند و بیکار شدن برخی افراد درنتیجه‌ی این سیاست‌ها به معنی کاهش توانایی مالی آن‌ها برای خرید محصولات آتی مایکروسافت است. بدین ترتیب علی‌رغم بازگشایی کارخانه‌ها در چین و احیای زنجیره‌ی تأمین، بخش محصولات سخت‌افزاری مایکروسافت به علت دشواری‌های اقتصادی پیش آمده برای مشتریان احتمالی محصولات این شرکت همچنان آسیب‌پذیر است.

بااین‌حال به گفته‌ی نادلا، مایکروسافت در بخش نرم‌افزار و زیرساخت‌های ابری با اوج‌گیری شدید تقاضا مواجه بوده است. این مطلب تا حد زیادی به روی آوردن کارکنان شرکت‌ها به فعالیت به‌صورت دورکاری برمی‌گردد. نادلا دراین‌باره گفته است:

اگر هنوز از معماری‌های نسل قبل در دیتاسنترها یا نرم‌افزارهایمان استفاده می‌کردیم بعید می‌دانم که می‌توانستیم به شکل فعلی از پس این بحران بربیاییم.

مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که تعداد کاربران پلتفرم تیمز، پیام‌رسان ردموندی‌ها برای محیط‌های کاری و آموزشی، از ۴۴ میلیون کاربر روزانه گذر کرده است. این عدد در مقایسه با رقم ۲۰ میلیون کاربر روزانه در ماه نوامبر ۲۰۱۹ جهش بسیار عظیمی محسوب می‌شود. کسب‌وکارهای اشتراکی مایکروسافت نظیر آفیس ۳۶۵ طبق انتظار از بحران‌های اقتصادی تأثیر بسیار کمی می‌پذیرند. این مسائل روی‌هم‌رفته به مایکروسافت کمک کرده‌اند که از بحران کرونا در مقایسه با بحران مالی سال ۲۰۰۸ تأثیر منفی بسیار کمتری متحمل شود.

ساتیا نادلا اندکی پس از مصاحبه‌ی فوق، ایمیلی به کارمندان مایکروسافت ارسال کرد و در آن شرایط کنونی و اقدامات این شرکت برای مبارزه با ویروس کرونا را شرح داد.

طبق این ایمیل، مایکروسافت برای مقابله با اثرات منفی شیوع ویروس کرونا و کمک به مبارزه با آن به اقدامات ویژه‌ای دست زده است. به‌عنوان‌مثال، مایکروسافت قابلیت‌های نسخه‌ی پرمیوم پلتفرم تیمز را به مدت شش ماه در دسترس برای تمام کاربران قرار داده‌ است. این شرکت همچنین برای حمایت از کارکنان خود در این شرایط سخت دستمزد آن‌ها را طبق روال معمول پرداخت می‌کند.

ردموندی‌ها همچنین از همکاری با سازمان‌های تحقیقاتی به‌منظور نقشه‌برداری از واکنش سیستم ایمنی بدن به ویروس کرونا خبر داده‌اند. افزون بر این، آن‌ها در راستای مبارزه با نشر اطلاعات گمراه‌کننده درباره‌ی بیماری کووید ۱۹ در فضای مجازی با سایر شرکت‌های مطرح همکاری می‌کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع