حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اسکای روم اطلاعات خصوصی حضار در جلسه با وزیر ارتباطات را منتشر کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اسکای روم، پتلفرم بومی برگزاری وبینار در ایران است که گفته می‌شود محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اخیرا یکی از جلسات خود با کارکنان سازمان فناوری اطلاعات را به‌صورت ویدئو کنفرانس از طریق این پلتفرم برگزار کرده است. اما چیزی که باعث خبرساز شدن این ماجرا شده، این است که این پلتفرم گفتگوی خصوصی افراد با وزیر ارتباطات را رصد و ضبط کرده و با انتشار تصاویری از آن در حساب کاربری خود در توییتر، حریم خصوصی کاربران خود را نقض کرده است.

اسکای روم skyroom

ماجرا از جایی آغاز می‌شود که یکی از افراد حاضر در جلسه با انتشار توییتی از کیفیت اسکای روم انتقاد می‌کند و می‌گوید در طول جلسه‌ی آنلاین با یکی از وزیران، چندین بار از جلسه خارج شده است؛ حساب رسمی اسکای روم در پاسخ به این کاربر با انتشار تصویری از جلسه و وضعیت اینترنت کاربر، توضیح می‌دهد که دلیل تجربه‌ی او کیفیت بد اینترنت بوده و پلتفرم ایرادی نداشته است. اسکای‌روم با انتشار تصویر بالا در توییتر نوشت:

همون‌طور که در تصویر مشاهده می‌فرمایید اینترنت شما در حین برگزاری جلسه اختلال داشت (آیتم‌های پکت لاست و تأخیر) به همین دلیل بیشتر کاربران با کیفیت خوبی از جلسه استفاده کردند.

این یعنی پلتفرم اطلاعات خصوصی کاربر را ضبط کرده است و کاربران انتشار این تصاویر و اطلاعات افراد حاضر در جلسه را نقض حریم خصوصی می‌دانند و حتی مسئله‌ی شکایت از این پلتفرم را مطرح کرده‌اند. اسکای روم اما در پاسخ به این موضوع و در دفاع از خود گفته است که یکی از مدعوین جلسه بوده و تصاویر جلسه نیز پیش از این توسط سایر کاربران منتشر شده بود؛ اما تصویری که پیش‌تر منتشر شده بود حاوی وضعیت اتصال کاربر به اینترنت نبود و تنها تصویری از نام و عکس افرادی بود که در جلسه حضور داشته‌اند، با این حال تصویری که اسکای روم از وضعیت اتصال کاربر (مدت زمان اتصال، سرعت تبادل داده، پکت لاس و…) منتشر کرده نشان می‌دهد، اطلاعات خصوصی کاربران توسط این پلتفرم ضبط می‌شود و پلتفرم به آن‌ها دسترسی دارد.

اسکای روم skyroom

این روزها بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، کارمندان بسیاری از شرکت‌ها به‌صورت دورکاری فعالیت کرده و جلسات خود را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنند. از طرفی از کاربران خواسته می‌شود که به‌جای استفاده از پلتفرم‌های خارجی از نمونه‌های داخلی آن استفاده کنند؛ با این حال پخش شدن تصاویری از اطلاعات شخصی کاربران توسط حساب رسمی یک شرکت نشان می‌دهد این پلتفرم اطلاعات خصوصی کاربران را ثبت می‌کند و این موضوع شاید تأثیر منفی بر اعتماد کاربران بگذارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع