حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تبادل نیروهای انسانی در شرایط بحرانی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شیوع ویروس کرونا به همان میزان که برای برخی از کسب و کارهای انلاین موثر بود؛ در مواردی باعث زمین گیر شدن برخی از کسب و کارهای اینترنتی شد.

همان روز های نخست شیوع کرونا بود؛ همان روزهایی که تب و تاب کرونا به این جدیت نرسیده بود! همان روزها بود که برخی از کسب و کارها با اعلام این موضوع که اتفاقات ماه های اخیر زمینه های تعدیل نیروی این کسب کارها را چیده است از تعدیل نیروهای انسانی خود خبر دادند و در ادامه این موضوع گسترش پیدا کرد.

این موضوع نقطه مقابل برخی از کسب و کارها بود. استارتاپ هایی همانند شیپور در حالی از آمادگی خود برای استخدام نیروهای تعدیل شده دادند که دیجی کالا اعلام کرد به استخدام 2 هزار نفر نیروی جدید در پی افزایش سفارشات آنلاین نیاز دارد.

در این راستا حمیدرضا محمودی مدیر عامل آژانس فست تک تایمز و پلتفرم تبلیغاتی طاووس در لایوی با اشاره به این موضوع با ارایه راه حل جالبی سعی کرد در این راستا به فرهنگ جدید و نویی اشاره داشته باشد.

او با اعلام این موضوع که با توجه به شرایط پیش آمده در اقتصاد کشور باید به فکر راه حلی درست بود عنوان کرد:« چنین شرایطی سال ها پش با گسترش ویروس سارس نیز پیش آمده و زمینه خانه نشینی بسیاری از کارکنان شرکت ها فراهم کرده بود. اما در همان زمان شرکت ها به کمک هم آمدند. همفکری و همدلی رهبران کسب و کارها و مدیران عامل در آن زمان سبب شد اغلب شرکت ها به جای این که به تعدیل و اخراج نیروی انسانی خود روی بیاورند به فکر قرض دادن نیروی کار به هم باشند. »

محمودی با این پیشنهاد که شرکت ها به جای این موضوع که گزینه روی میز خود را تعطیلی و اخراج نیرو انتخاب کنند می توانند به قرض دادن نیروی انسانی روی بیاورند؛ ادامه داد:« در این بحبوحه بسیاری از شرکت ها روی به تعدیل نیروی خود آورده اند؛ برخی قید ادامه حیات استارتاپ و شرکت خود را زده و تعطیل کرده اند و برخی از شرکت ها هم به استخدام های جدیدی روی آورده اند.»
به اعتقاد حمیدرضا محمودی شرکت هایی همانند دیجی کالا و شیپور و … می توانند به این موضوع فکر کنند و از نیروهای سایر شرکت ها قرض بگیرند »
محمودی با اعلام این موضوع که تحول دیجیتال لازمه ادامه حیات و ممات شرکت هاست تاکید کرد:« چنین اقداماتی می تواند به معرفی هر چه بیشتر این شرکت ها در فضای دیجیتال کمک کرده تا با همدلی و همکاری این دوران به سر رسیده و شرکت ها به وضعیت نرمال خود باز گردند .»

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع