حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ادعای عجیب رایتل درباره کیفیت شبکه اینترنتش، در تیزری که پر گاف است!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شیوع ویروس کرونا و لازمه در خانه ماندن برای توقف چرخه آن، میزان مصرف اینترنت در کشور را گسترش داده و کندی‌های پاره‌ای از اوقات، موجب سوءاستفاده برخی اپراتورهای تلفن همراه از این شرایط شده است.

موضوع کندی اینترنت تا جایی پیش رفت که حتی محمدجواد آذری جهرمی از افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت و تبدیل ۵۵۰ هزار پورت از ADSL به VDSL خبر داد. در این میان رقابت بین اپراتورهای تلفن‌های همراه برای افزایش حجم بازار خود نیز عجیب به نظر می‌رسد.
عجیب‌تر اینکه یکی از کوچک‌ترین اپراتورهای تلفن همراه کشور ادعایی را کرده که ابهامات زیادی را به ذهن متبادر می‌سازد.

شرکت رایتل که با بهره‌مندی از رومینگ ملی (امکان استفاده از شبکه و آنتن همراه اول و ایرانسل) توانسته سرپا باشد و البته سهم بازار ناچیزی از بازار ارتباطات (کمتر از 4 درصد تا پایان تابستان سال 1398) کشور دارد، ادعا کرده که خدمات باکیفیت‌تری در این روزها به نسبت همراه اول و ایرانسل دارد!
این شرکت در جدیدترین تیزر تبلیغاتی خود به سرعت کند دیگر اپراتورها پرداخته است.

در تیزر منتشر شده توسط رایتل که البته گاف بزرگ دیگری هم در آن به چشم می‌خورد، یک اتوبان که بیشتر شبیه اتوبان‌های اروپایی بوده و مسیرها برعکس است! دیده می‌شود که در یک باند ماشین‌هایی با رنگ‌های سازمانی ایرانسل و همراه اول در یک ترافیک سنگین قرار دارند و در سمت دیگر اتوبان، ماشین‌های بنفش رنگ رایتل به راحتی و در یک مسیر خلوت مسیر خود را طی می‌کنند.
رایتل با این تیزر ادعا می‌کند که سرعت اینترنت این اپراتور بالاست و ترافیک ندارد.

اما نکته جالب اینجاست همانطور که گفته شد شرکت رایتل با استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی همراه اول و ایرانسل در حال حیات است؛ چطور می‌شود اپراتوری که اغلب خدمات خود را از اپراتورهای بزرگتر کشور می‌گیرد چنین ادعایی کند؟!
اگر رومینگ ملی همراه اول و ایرانسل نبود، آیا رایتل تاکنون می‌توانست شبکه‌ای به وسعت کشور داشته باشد؟!

بنابراین پر واضح است که این اپراتور در حال سوءاستفاده از شرایط موجود است و می‌خواهد خود را به گونه‌ای جلوه دهد که گویی رقیب اپراتورهای اصلی کشور است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع