سامسونگ دیسپلی از تجارت ال‌سی‌دی خارج می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ دیسپلی تولید پنل‌های ال‌سی‌دی را تا پایان سال متوقف می‌کند. طبق گزارش رویترز این سازنده نمایشگر در حال حاضر دو خط تولید ال‌سی‌دی در کره جنوبی و دو مورد در چین دارد. سامسونگ به The Verge می‌گوید که این تصمیم‌، حرکت شرکت به سمت نمایشگرهای نقطه کوانتمی را تسریع می‌کند. این در حالیست که ZDNet گزارش داده که تلویزیون‌های نقطه کوانتمی در آینده خود از پنل‌ اولِد به‌جای پنل‌های ال‌سی‌دی استفاده خواهد کرد.

این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که قیمت پنل‌های ال‌سی‌دی در سراسر جهان رو به کاهش است. سال گذشته، Nikkei گزارش داد که با افزایش تقاضا برای تلویزیون در سطح جهان، رقبای چینی سامسونگ در حال افزایش تولید صفحه‌نمایش‌های ال‌سی‌دی هستند. با این وجود سامسونگ دیسپلی تنها تولیدکننده‌ای نیست که خط تولید این نوع نمایشگرها را تعطیل کرده است، ال‌جی دیسپلی نیز اعلام کرد که تولید ال‌سی‌دی در کره جنوبی را تا پایان سال ۲۰۲۰ به پایان خواهد رساند.

در اکتبر گذشته سامسونگ دیسپلی از سرمایه‌گذاری ۵ ساله با ارزش ۱۳٫۱ تریلیون وون (حدود ۱۰٫۷ میلیارد دلار) برای فناوری نقطه کوانتومی برای تلویزیون‌های آینده خود خبر داد، همانطور که از تولید ال‌سی‌دی فاصله می‌گیرد. با این حال، تلویزیون‌های نقطه کوانتومی یا سامسونگ کیولِد هنوز از پنل‌های ال‌سی‌دی در پشت لایه‌ی نقطه کوانتومی خود استفاده می‌کنند. سامسونگ همچنین در تلاش است تا برای ایجاد دیودهای کوانتومی خودتشعشع اقدام کند و با این امر نیاز به یک لایه جداگانه را نیز برطرف می‌کند.

Elec، سرمایه‌گذاری سامسونگ در بخش تلویزیون‌های اولِد را نیز گزارش داده است، البته کسانی که در این عرصه فعالیت دارند، می‌دانند که این شرکت با فناوری اولِد غریبه نیست. شرکت موردنظر از نیم دهه‌ گذشته از بازار بزرگ پنل اولِد خارج شد و از آن زمان به بعد اجازه داد تا رقیب آن، ال‌جی دیسپلی بر او مسلط شود.

اگرچه سامسونگ دیسپلی می‌گوید که قادر خواهد بود سفارش‌های مربوط به ال‌سی‌دی موجود خود را تا پایان سال پاسخگو باشد، اما در مورد اینکه سامسونگ الکترونیکس، بزرگترین تولیدکننده تلویزیون جهان، با چه روشی این نمونه از تلویزیون‌های خود را جلو خواهد برد، سؤالاتی وجود دارد. سامسونگ به The Verge گفت که انتظار ندارد این تعطیلی بر خطوط تولید تلویزیون‌های کیولِد مبتنی‌ بر ال‌سی‌دی خود تأثیر بگذارد. بنابراین برای کوتاه‌مدت، هیچ چیز تغییر نمی‌کند.

گزینه‌ی دیگر آن است که سامسونگ پنل‌های ال‌سی‌دی خود را از تامین‌کننده‌هایی مانند TCL متعلق به CSOT و AUO خریداری می‌کند که در حال حاضر پنل‌های تلویزیون سامسونگ را تهیه می‌کنند. سال گذشته نیز Elec گزارش داد که سامسونگ می‌تواند تمام خطوط تولید ال‌سی‌دی خود در کره جنوبی را ببندد و تفاوت‌ها را با پنل‌های خریداری شده از تولیدکنندگان چینی مانند CSOT که سامسونگ دیسپلی در آن سرمایه‌گذاری کرده است، رقم بزند.

سامسونگ همچنین در نمایشگاه‌های اخیر فناوری، صفحه‌نمایش میکرو‌ال‌ای‌دی خود را نشان داده است که در آن از دیودهای ال‌ای‌دی خودتشعشع برای تولید پیکسل‌های تلویزیون استفاده می‌کند. با این حال، در سال ۲۰۱۹ سامسونگ پیش‌بینی کرد که این فناوری دو یا سه سال بیشتر به عنوان یک محصول مصرفی دوام نداشته باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع