هک سایت سایت نماد اعتماد الکترونیکی تکذیب شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هک سایت نماد اعتماد الکترونیکی را تکذیب و اعلام نمود اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های مجازی با اطلاعات واقعی سایت نماد مطابقت ندارد.

عصر روز سیزدهم فروردین ۱۳۹۹ تصویری در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که  از افشا اطلاعات از سایت نماد اعتماد الکترونیکی اطلاع داد؛ اما علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بیان نمود :

برای ما مشخص شده است که این اطلاعات صحت ندارند و هیچکدام از اطلاعاتی که روی این تصاویر منتشر شده با نمادهای صادر شده تطابق ندارد. و به زودی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این خصوص اطلاعیه‌ای رسمی صادر خواهد کرد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، همچنین خاطرنشان کرد:

بررسی‌های اولیه تصاویر منتشر شده نشان دهنده آن است که فقط اطلاعاتی منتشر شده که مشخص می‌کنند چه سایتی نماد دارد یا چه سایتی نمادش تعلیق شده است، این درحالی‌است که تمامی این اطلاعات روی سایت نماد در دسترس است و تمامی بازدید کنندگان سایت نماد اعتماد الکترونیکی به سادگی به این اطلاعات دسترسی دارند.

علی رهبری، افزود:

همچنین بررسی‌های تکمیلی کارشناسان نماد اعتماد الکترونیکی مشخص کرده است که اطلاعات ارائه شده در تصویر که نشان می‌دهد چه سایتی نماد دارد و نماد چه سایتی تعلیق شده است با اطلاعات نماد تطابق ندارند.

با انتشار خبر درز اطلاعات کاربران تلگرام و سیب‌اپ طی روزهای گذشته حساسیت کاربران را نسبت به امنیت داده‌هایشان افزایش داده است. طی دو روز گذشته خبر فاش شدن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر تلگرام و همچنین نشت اطلاعات ۵ میلیون کاربر سیب اپ توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. به نظر می‌رسد در سال‌جاری یکی از دغدغه‌های اصلی سرویس‌دهندگان در فضای مجازی حفظ و امنیت داده‌های کاربرانشان باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع