حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل، شیائومی و اوپو قیمت گوشی‌های خود را در هند افزایش می‌دهند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طبق تغییراتی که از روز ۱۲ فروردین (۱ آوریل) اعمال شده، اپل، شیائومی و سایر شرکت‌های بزرگ قیمت گوشی‌های خود را افزایش داده‌اند. از آنجایی که دولت هند مالیات خدمات و کالا‌ها را از ۱۲ درصد به ۱۸ درصد افزایش داده است، این مورد به همراه ارزش پایین پول این کشور، باعث شده که تولیدکنندگان در سیاست قیمت‌گذاری خود تجدیدنظر کنند.

شیائومی با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که به دلیل سودی کمتر از ۵ درصد، چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های جدید بلافاصله اعمال می‌گردد.

اوپو نیز لیست قیمت‌های به‌روز شده را به فروشگاه‌های خرده‌فروشی ارسال کرده است که طی آن، ارزش همه تلفن‌های این شرکت از اوپو A1 k مقرون به صرفه تا آخرین مدل اوپو یعنی اوپو رینو ۳ پرو بالاتر رفته است. تغییرات در ارزش‌گذاری بین ۵۰۰ روپیه (۶ دلار) و ۲,۰۰۰ روپیه (۲۵ دلار) است. به عنوان مثال، رینو ۳ پرو با قیمت ۲۹,۹۹۰ روپیه معرفی شد (قیمت کنونی آن کمتر از ۴۰۰ دلار است و این در حالیست که در زمان عرضه این قیمت بیشتر و حدود ۴۱۵ دلار بود)، طبق قیمت‌گذاری جدید این تلفن هوشمند ۳۱,۹۹۰ روپیه (۴۲۰ دلار) هزینه خواهد شد.

قیمت کلیه‌ی محصولات اپل همچنین از آیفون ۷ با حافظه ۳۲ گیگابایتی تا آیفون ۱۱ پرو مکس با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی، ۵ درصد گران‌تر شده است. محبوب‌ترین تلفن این شرکت در سال ۲۰۱۹، آیفون ۱۱، اکنون به‌جای ۶۴,۹۰۰ روپیه (۸۵۰ دلار)، ۶۸,۳۰۰ روپیه (۹۰۰ دلار) هزینه دارد.

اگرچه قیمت‌های جدید اعلام شده است ولی خریداران با توجه به تعطیل شدن کشور به جهت مبارزه با ویروس کرونا، نمی‌توانند به فروشگاه بیایند و تلفن خریداری کنند. آن‌ها همچنین نمی‌توانند تلفن‌ها را آنلاین بخرند و تحویل بگیرند، زیرا خدمات پست فقط موارد الزامی مردم در این اوضاع را ارائه می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع