تویوتا آماده مبارزه با ویروس کرونا در آمریکای شمالی است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

این جای دلخوشی است که سه شرکت بزرگ واقع در شهر دیترویت از ایالت میشیگان آمریکا (جنرال موتورز، فورد و تسلا) به مقابله با ویروس کرونا آمده‌اند و ما شاهد بودیم که این خودروسازان بزرگ به سرعت گام در عرصه تولید تجهیزات محافظ شخصی بسیار ضروری برای کارمندان بخش مراقبت‌های بهداشتی نهادند.

می‌توانید تویوتا را نیز به مجموعه شرکت‌های مبارز با این ویروس (Arsenal of Innovation) اضافه کنید، زیرا این شرکت آماده است در راستای مبارزه با کووید۱۹ گام بردارد. روز جمعه، این خودروساز ژاپنی اعلام کرد که آماده کمک به تولید دو قطعه مهم تجهیزات پزشکی در آمریکای شمالی برای کمک به افراد در خط مقدم مبارزه با این ویروس است. مانند فورد، تویوتا نیز گفت که به تولید انبوه محافظ صورت با چاپ سه بعدی اقدام می‌کند و به دنبال شریکی برای تولید ماسک است. این شرکت اعلام کرده است که آماده تولید ماسک است اما برای تهیه فیلترهایی که از ورود ذرات ویروس جلوگیری می‌کنند، نیاز به یک شریک کاری دارد.

در مورد تولید ونتیلاتورها و دستگاه‌های تنفس مصنوعی نیز تویوتا می‌گوید که حداقل با دو شرکت غیرمشهور همکاری می‌کند. جنرال موتورز، فورد و تسلا گفته‌اند که به سرعت کار می‌کنند تا تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی را با شرکای خود تقویت کنند و حتی ممکن است این دستگاه را درون خانه نیز تولید کنند.

فورد گفت که می‌تواند در یکی از کارخانه‌های خود طرحی از ونتیلاتور یا تهویه را با همکاری شرکت جنرال موتورز  بسازد و همچنین در مورد طراحی جدید دستگاه تنفس کار مفصلی انجام داده است. قطعه‌های این دستگاه شامل یک باتری قابل حمل برای ایجاد توان لازم برای آن و پنکه‌های تهویه از مدل F-150 برای گردش هوای تمیز با فیلترهای ۳M HEPA است.

تویوتا اولین گاردها یا محافظ‌‌های صورت را به بیمارستان‌های محلی تگزاس ارسال می‌کند. محموله‌هایی را نیز برای ارسال به ایندیانا، کنتاکی و میشیگان برنامه‌ریزی می‌کند. این خودروساز همچنین وسایل ضروری دیگری مانند ماسک‌های N95 و عینک‌های ایمنی را گرد آورده و آن‌ها را به کارمندان مراقبت‌های بهداشتی اهدا کرده است.

این خودروساز پیش از این کل عملیات تولید آمریکای شمالی خود را برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تعطیل کرده بود. در ابتدا قرار بود این تعطیلی تا ۱۵ فروردین (۳ آوریل) دوام داشته باشد، اما در تاریخ ۷ فروردین (۲۶ مارس)، این خودروساز تعلیق تولید را تا ۱ اردیبهشت (۲۰ آوریل) تمدید کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع