فضانوردان جدید ناسا با لوگوی قدیمی به فضا می‌روند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – ناسا قصد دارد در اواخر سال ۲۰۲۰، موشک Space X’s Crew Dragon را که حامل دو فضانورد جدید است به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کند. این کار را با لوگوی نمادین “کرم” ناسا که در کنار موشک Falcon 9 حک شده است، انجام می‌شود.

آقای Jim Bridenstine، یکی از مسئولین ناسا این خبر را از طریق توییتر به اشتراک گذاشت و گفت که این نماد «بازگشت پروازهای فضایی انسان با موشک‌های آمریکایی از خاک آمریکا» است.

ناساناسا با کمک شرکت طراحی Danne & Blackburn این نماد کرم (worm) را در سال 1975 به عنوان نماد جدیدی از برند خود استفاده کرد در آن زمان، لوگوی “گوشت گاو” نماد اصلی بود اما طراحی این نماد برای شرکت‌های چاپ و انتشار سخت بود.

لوگوی کرم از مشهورترین نمادهای ناسا بود که مورد استقبال دیگر شرکت‌های زیرمجموعه آن از جمله شرکت شاتل فضایی قرار گرفته بود.

علی رغم محبوبیت، نماد کرم در سال 1992 بازنشسته شد و دوباره به لوگوی گوشت گاو بازگشت. البته از آن زمان تاکنون از این نماد نیز استفاده‌ای نشده است.

ناسا قصد دارد در برنامه‌های آینده خود از این آرم در سایر بخش‌ها نیز استفاده کند. شرکت در این خصوص گفت: «فرصت خوبی وجود دارد که از نماد کرم در موارد رسمی و ماموریت‌های آینده استفاده شود.» البته هنوز در مورد موارد استفاده از آن تصمیم‌گیری نشده است. همچنین آزمایش Demo-2 Crew Dragon برای اواخر ماه مه میلادی انجام خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع