حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در ایران از چین پیشی گرفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بعدازظهر امروز با انتشار تازه‌ترین آمار کرونا در ایران از سوی وزارت بهداشت، اعلام شد که مجموع موارد ابتلا به کووید ۱۹ به ۵۵٬۷۴۳ و شمار جان‌باختگان به ۳۴۵۲ نفر رسیده است. اکنون براساس آخرین داده‌های منتشرشده در وب‌سایت ورلدمترز، ایران بالاتر از چین و پس از ایتالیا، اسپانیا، ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا، ششمین کشور دارنده‌ی بیشترین مرگ‌ومیر براثر ویروس کرونا در جهان است.

ویروس کرونا در اواخر سال ۲۰۱۹ از شهر ووهان، مرکز استان هوبئی در چین ظهور کرد و به سرعت سایر استان‌های این کشور و سپس دیگر کشورهای جهان را درگیر کرد. براساس آخرین آمار رسمی، این کشور تاکنون نزدیک به ۸۲ هزار مورد ابتلا به کرونا را شناسایی کرده است که از این تعداد ۳۳۲۶ نفر از دنیا رفته‌اند. در مقابل، کشورهای غربی با رشد انفجاری ویروس کرونا مواجه هستند؛ به‌نحوی که در حال حاضر ایالات متحده با بیش از ۲۷۰ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹، بیش‌ترین شمار موارد شناسایی‌شده در جهان را دارد

با این حال، به‌نقل از خبرگزاری بلومبرگ، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا بدین نتیجه رسیده‌اند که چین وسعت شیوع ویروس کرونا را پنهان کرده و هم شمار افراد مبتلا و هم جان‌باختگان در این کشور بسیار بالاتر از اعداد رسمی ارائه‌شده است. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت:

حقیقت این است که اگر چین صداقت داشت، ما می‌توانستیم شرایطی بهتر داشته باشیم. آنچه اکنون مسلم به‌نظر می‌آید، این است که مدت‌ها پیش از آنکه جهان در ماه دسامبر از ویروس کرونا مطلع شود‌، چین درگیر آن بود.

بن ساس، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت نبراسکا نیز به‌تازگی گفت «این ادعا که ایالات متحده بیش از چین مرگ‌ومیر ویروس کرونا دارد، غلط است. بدون اظهارنظر درباره‌ی هرگونه اطلاعات طبقه‌بندی‌شده، این مسئله به‌وضوح آشکار است که حزب کمونیست چین دروغ گفته است، دروغ می‌گوید و به دروغ گفتن درباره‌ی ویروس کرونا ادامه خواهد داد.»

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع