گوگل ممنوعیت تبلیغات مرتبط با کرونا را برمی‌دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل پیش‌تر در بحبوحه‌ی شیوع ویروس کرونا اعلام کرده بود تمامی تبلیغات مرتبط با این ویروس را حذف می‌کند. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، حدود یک ماه پیش متنی منتشر و در آن، جزئیات اقدامات گوگل در واکنش به بحران ویروس کرونا را تشریح کرده بود. در بخشی از این متن، به حذف دَه‌هاهزار تبلیغ آنلاینی اشاره شده بود که درصدد منفعت‌طلبی از بیماری کووید ۱۹ یا نشر اطلاعات گمراه کننده دراین‌باره بودند.

چندی پیش، اعضای حزب دموکرات آمریکا از این اقدام گوگل ابراز نگرانی کرده و معتقد بودند ممنوعیت تبلیغاتی گوگل باعث می‌شود دولت دونالد ترامپ بتواند عکس‌العمل خود را به بحران کرونا مثبت جلوه دهد و مانع انتقاد دموکرات‌ها شود.

در ادامه بخوانید:

گوگل در پذیرش تبلیغات، سیاست خاصی موسوم به «سیاست وقایع حساس» را دنبال می‌کند. به‌موجب این سیاست، تبلیغاتی حذف خواهند شد که قصد سودجویی از رخدادهای کوتاه‌مدت نظیر بلایای طبیعی داشته باشند. تبلیغات مرتبط با شیوع ویروس کرونا نیز بر‌همین‌اساس حذف شده بود. اکنون گوگل با انتشار یادداشتی از حذف برخی محدودیت‌ها درزمینه‌ی تبلیغات مرتبط با کرونا خبر داده است. در این یادداشت آمده است:

ویروس کرونا به بخش مهمی از بحث‌های روزانه تبدیل شده است و در گفت‌وگوهای سیاسی و برای بسیاری تبلیغ‌کنندگان در بخش‌های مختلف اهمیت بسیاری پیدا کرده است. باتوجه‌به این مسئله، قصد داریم محدودیت‌های تبلیغ حول این مسئله را کاهش دهیم.

طبق اعلام گوگل، این محدودیت‌ها در گام نخست برای سازمان‌هایی برداشته خواهند شد که مستقیما با این بحران سروکار دارند. بدین‌ترتیب، ارگان‌های دولتی، بیمارستان‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی و سازمان مردم‌نهاد از هفته‌ی جاری می‌توانند از پلتفرم تبلیغاتی گوگل برای آگاهی‌بخشی به جوامع درباره‌ی این بیماری استفاده کنند.

اهالی مانتین‌ویو قصد دارند در روزهای آینده به تبلیغ‌کنندگان بیشتری ازجمله احزاب سیاسی و برندهای کالاهای مصرفی اجازه‌ی نشر تبلیغات دهند. این شرکت اعلام کرده است در روزهای آینده جزئیات بیشتری در‌باره‌ی این موضوع منتشر خواهد کرد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع