بلومرز؛ آسوده‌خاطر زندگی کنید – زومیت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ازجمله‌ دوربین‌های امنیتی باید به دوربین‌های بلورمز اشاره کرد. در بیش از یک دهه‌ی گذشته، استارتاپ‌ها با ارائه‌ی راهکارهای جدید بسیاری از خدمات را متحول کرده و ماهیت بسیاری از محصولات را نیز تغییر داده‌اند. این موضوع مخصوصا در حوزه‌ی فناوری بیش‌از‌پیش محسوس است. بلورمز یکی از استارتاپ‌هایی است که با فعالیت در حوزه‌ی بینایی ماشین و هوش مصنوعی و به‌کارگیری فناوری نوین، دوربین‌های مداربسته و امنیتی را متحول کرده است. بلورمز موفق شده است با استفاده از فناوری‌هایی چون تشخیص چهره، کاربری دوربین‌های امنیتی‌ای را تغییر دهد که به‌صورت سنتی فقط به مانیتورکردن یک ناحیه محدود بود و امکان استفاده از دوربین‌های امنیتی را حتی برای تعامل دو طرفه فراهم کند.

دوربین‌های بلومرز همچون بسیاری از دوربین‌های امنیتی موجود در بازار می‌توانند حرکت و تغییرات حرکتی را تشخص دهند؛ اما خصیصه‌ای که بلورمز را از رقبا متفاوت می‌کند، امکان شناسایی چهره‌ی هر کاربر به‌صورت منحصر‌به‌فرد درصورت دوباره دیده‌شدن است. ترکیب فناوری هوش‌ مصنوعی و بینایی ماشین که نتیجه‌ی آن امکان بهره‌گیری از ویژگی تشخص چهره است، باعث شده با استفاده از دوربین‌های بلورمز بتوان چهره‌ی افراد را شناسایی کرد و ازطریق اپلیکیشن با ذخیره‌کردن چهره‌ی فرد مدنظر، از ورودوخروج و حضور وی در مکان تعیین‌شده مطلع شد. این امکان علاوه‌براینکه در منزل می‌تواند بسیار کاربردی باشد، در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و سایر مراکز خدماتی نیز به‌منظور ارائه‌ی سرویس هر‌چه‌بهتر به مشتریانی مثمرثمر باشد که سابقه‌ی خرید دارند.

تصور کنید مشتریان فروشگاه یا رستورانی که پیش‌از‌این سابقه‌ی حضور در محل مدنظر را داشته‌اند، دوباره مراجعه کنند و پیش از درخواست خدمت، مجموعه آن‌ها را شناسایی کنند. علاوه‌براین، در‌صورتی‌که نام فرد مدنظر به‌همراه تصویر ثبت شده باشد، شخص کنترل‌کننده‌ی سیستم می‌تواند با جست‌وجوی نام، تمام تصاویر و ویدئوهایی را مشاهده کند که دوربین‌های بلورمز در دامنه‌ی دید ثبت کرده‌اند. شاید تصور کنید نصب و راه‌اندازی و تنظیم دوربین‌های بلورمز با‌توجه‌به قابلیت‌هایشان به دانش فنی و تخصص نیاز دارد؛ اما این‌چنین نیست. دوربین‌های بلورمز به‌دلیل اینکه به دستگاه تصاویر و هارددیسک احتیاج ندارند، به‌راحتی نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

دوربین‌های امنیتی بلورمز

ناگفته نماند برای تنظیمات این دوربین‌ها نیز به تخصص زیادی لازم نیست؛ چراکه محصولات بلورمز همانند دوربین‌های موسوم به Ip Camera به تخصیص آی‌پی نیاز ندارند و می‌توان به تصاویر ۱۶ دوربین روی کامپیوتر یا موبایل و ازطریق سرویس ابری توسعه‌یافته برای دوربین‌های بلورمز دسترسی داشت. درواقع، کاربران می‌توانند با استفاده از سرویس ابری بلورمز به تمام تصاویر ۱۶ دوربین دسترسی داشته باشند. همچنین، بلورمز هنگام قطع ارتباط دوربین به هر دلیلی، راهکاری اندیشیده است. دوربین‌های بلومرز با پشتیبانی از حافظه‌ی میکرو اس‌دی با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت می‌توانند تصاویر را در حافظه‌ی داخلی ضبط کنند. این موضوع هنگام برق قطع نیز صادق است. دوربین‌های بلورمز با اتکا به مصرف انرژی اندک می‌توانند حداکثر ۱۲ ساعت با توانی معادل پاوربانکی ۱۵ هزار میلی‌آمپرساعتی کار کنند.

بلورمز پا را فراتر از قابلیت‌های دوربین‌های امنیتی گذاشته و به‌نوعی خود را به‌عنوان ابزار هوشمند ارتباطی و بخشی از سناریو خانه‌ی هوشمند مطرح کرده است. دوربین‌های بلورمز با بهره‌گیری از اسپیکر و میکروفون با قابلیت حذف نویز امکان برقراری مکالمات ویدئویی را نیز فراهم کرده‌اند. اسپیکر‌های تعبیه‌شده در دوربین‌های بلورمز فقط برای برقراری مکالمات ویدئویی نیستند و درواقع، وظیفه‌ی اصلی این بلندگوها پخش آژیر خطر در زمانی است که حرکاتی مشکوک مشاهده شوند. دوربین‌های بلورمز در چنین وضعیتی علاوه‌بر اطلاع‌رسانی کاربر ازطریق اپلیکیشن موبایل، آژیری با استفاده از اسپیکر ۱۰ دسیبلی پخش می‌کنند. اتصال به راهکار خانه‌ی هوشمند و کار درکنار سایر حسگرها این امکان را به دوربین بلورمز داده که درصورت اتصال بیرون از خانه، نقش آیفون تصویری را نیز بازی کند.

دوربین‌های امنیتی به فناوری دیددرشب نیز مجهز هستند و می‌توانند شب‌هنگام تا شعاع هشت‌متری را رصد کنند. این ویژگی ازطریق هشت ال‌ای‌دی IR-LED ممکن می‌شود. بلورمز علاوه‌بر امکان اتصال با استفاده از کابل USB، قابلیت اتصال ازطریق وای‌فای را نیز فراهم آورده است. دوربین‌های امنیتی بلورمز مدل‌های مختلفی دارند که اغلب از ویژگی‌های اشاره‌شده بهره می‌برند، حال‌آنکه برخی دوربین‌ها ازنظر زاویه‌ی دید، رزولوشن ویدئو، تصاویر ثبت‌شده و استانداردهای مقاومت دربرابر گردوغبار و آب تفاوت‌هایی دارند که در کاربری آن‌ها در درون محیط‌های سرپوشیده و بیرون ریشه دارد.

در زمان انتشار ویروس کرونا، نگران از‌دست‌دادن مشتریان و افرادی نباشید که به منزل شما مراجعه می‌کنند. در نظر بگیرید شخصی به منزل یا دفترکار یا فروشگاه شما مراجعه می‌کند که ازطریق هوش مصنوعی و الگوریتم تشخیص چهره دوربین‌های بلورمز، به‌صورت اعلان روی موبایل ظاهر می‌شود. اگر صورت فرد مدنظر قبلا ذخیره شده باشد که نام وی همراه عکس روی موبایل ارسال می‌شود و اگر شخص جدید باشد، بعد از ارسال تصویر شخص، امکان ارتباط صوتی دوطرفه وجود دارد و اگر شخص ناشناس یا مزاحم باشد امکان فعال‌کردن آژیر داخلی دوربین وجود دارد.

دوربین‌های امنیتی بلورمز را شرکت راندمان وارد کشور کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی مدل‌‌ها و قابلیت‌های هریک از این دوربین‌ها می‌توانید به وب‌سایت راندمان مراجعه کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع