حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شرکت سرمایه‌گذار چینی به‌دنبال تصاحب شرکت سازنده تراشه‌های سامسونگ و اپل است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

رسانه‌ی اسکای‌‌نیوز ساعاتی پیش با انتشار گزارشی مدعی شد مدیران شرکت ایمجینیشن (Imagination) جلسه‌ای اضطراری برای اعضای هیئت‌مدیره تشکیل داده‌اند تا درباره‌ی اتفاقی مهم بحث کنند. مدیران این شرکت متوجه شده‌اند سرمایه‌گذاری چینی که دولت این کشور از وی حمایت می‌کند، می‌خواهد شرکت ایمجینیشن را ازآنِ خود کند. 

اسکای‌نیوز در گزارش خود می‌نویسد:

یکی از سرمایه‌گذاران چینیِ تحت‌حمایت دولت قصد دارد شرکت بریتانیایی Imagination Technologies Group، شرکت فعال در حوزه‌ی ساخت تراشه را بخرد. این موضوع ترس‌هایی به‌دنبال داشته است؛ زیرا بریتانیایی‌ها معتقد هستند ممکن است به ناپدیدشدن دارایی‌ها و دستاوردهای باارزش ایمجینیشن از این کشور منتهی شود. اسکای‌نیوز به‌صورت اختصاصی این حقیقت را برملا می‌کند. ایمجینیشن جلسه‌ای اضطراری برای هیئت‌مدیره در هفته‌ی آینده برنامه‌ریزی کرده است. اعضای هیئت‌مدیره در جلسه‌ی پیش‌ رو درباره‌ی انتصاب چهار نماینده‌ی شرکت China Reform Holdings به‌عنوان مدیران جدید ایمجینیشن بحث خواهند کرد.

اسکای‌نیوز در بخشی از گزارش اختصاصی‌اش ادعا می‌کند شماری از اعضای ارشد پارلمان بریتانیا نیز از احتمال تصاحب ایمجینیشن باخبر شده‌اند. گفته می‌شود این افراد قصد دارند آخر هفته‌ی جاری از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، درخواست کنند به‌دلیل خطرهای احتمالی برای امنیت ملی، در این موضوع دخالت کند. ستاد ارتباطات دولت موسوم‌ به GCHQ سازمان اطلاعات و امنیت بریتانیا به‌شمار می‌آید که ظاهرا از این ماجرا باخبر شده است. اسکای‌نیوز همچنان ادعا می‌کند مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا نیز از برنامه‌های فعلی برای ترغیب نخست‌وزیر به مداخله در موضوع یادشده خبر دارد. 

در بخشی دیگر از گزارش اسکای‌نیوز می‌خوانیم:

شرکت ایمجینیشن درزمینه‌ی تولید واحد پردازش گرافیکی (GPU) برای مشتریانی نظیر اپل و سامسونگ فعالیت می‌کند. این شرکت یکی از شرکت‌های فناوری‌محور مهم بریتانیا است و فناوری‌های طراحی‌شده‌‌اش در ۳۰ درصد از گوشی‌های هوشمند دنیا و ۴۰ درصد از پردازنده‌های گرافیکی خودروهای خودران استفاده می‌شوند.

ایمجینیشن در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد اپل قراردادی که اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ بین دو شرکت منعقد شده‌ بود، با قراردادی جدید جایگزین کرده‌ است. در اطلاعیه‌ی رسمی ایمجینیشن در اوایل سال ۲۰۲۰ آمده است:

Imagination Technologies رسما اعلام می‌کند قرارداد چندساله و چندمنظوره‌ی منعقدشده با اپل در ۶ فوریه‌ی ۲۰۱۴ را با قرارداد چندساله‌ی جدیدی جایگزین کرده است. براساس قرارداد جدید، اپل در ازای پرداخت پول به گستره‌ی وسیع‌تری از دستاوردها و دارایی‌های معنوی ایمجینیشن دسترسی پیدا می‌کند.

اسکای‌نیوز در قسمت پایانی گزارشش درباره‌ی تصاحب ایمجینیشن به‌دست شرکت سرمایه‌گذار چینی می‌نویسد:

منابع ما در وست‌مینستر روز شنبه اعلام کردند مدیران اجرایی ارشد شرکت ایمجینیشن درباره‌ی تصاحب قریب‌الوقوع صندلی‌های هیئت‌مدیره و پیامدهای این اتفاق به‌شدت نگران هستند. یکی از منابع‌ ما مدعی شده است China Reform به ایمجینیشن گفته است درنهایت قصد دارد مقر اصلی این شرکت را از بریتانیا به چین منتقل کند؛ اقدامی که اگر رنگ حقیقت به‌خود گیرد، عواقبی اجتناب‌ناپذیر روی صدها شغل مهم فناوری‌محور در بریتانیا خواهد گذاشت.

اسکای‌نیوز همچنین مدعی شده است عملی‌شدن هدف اصلی China Reform باعث ایجاد ترس‌های بیشتری نیز درزمینه‌ی انتقال جدیدترین دستاوردهای حوزه‌ی فناوری به کشور چین می‌شود. ظاهرا هم‌زمانی این تصمیم با شیوع ویروس کرونا اتفاقی نبوده است و درواقع، China Reform قصد دارد از فرصت ایجاد‌شده براثر شیوع کرونا استفاده کند. اسکای‌نیوز می‌گوید شیوع کرونا باعث شده است اعضای پارلمان تمام حواسشان به این ویروس باشد و به مواردی این‌چنینی توجهی خاص نمی‌کنند. 

اسکای‌نیوز به‌نقل از یکی از منابعش در وست‌مینستر درباره‌ی نامه‌ی فرستاده‌شده برای نخست‌وزیر بریتانیا می‌نویسد:

اعضای پارلمان می‌خواهند مطمئن شوند Imagination Technologies شرکتی بریتانیایی باقی بماند و همچنان بتواند عملیات‌ کاری و نوآوری‌هایش را در این کشور ادامه دهد.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی این خبر چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع