حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

طرح جالب گوگل برای افزایش روحیه افراد در قرنطینه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – همزمان با شیوع گسترده ویروس COVID-19 و ادامه قرنطینه، شرکت گوگل طرح موتور جستجوگر خود را تغییر داده تا به افراد خانه نشین روحیه دهد.

ویروس COVID-19 همچنان در حال گسترش بوده و شمار افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند از مرز یک میلیون عبور کرده است. بنابراین افراد باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و به فکر سلامتی خود و اطرافیانشان باشند. طبق توصیه های سازمان جهانی بهداشت، زدن ماسک و پوشیدن یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از شیوع این بیماری است. شستشوی مکرر دست ها و سطح اجسام نیز می تواند به سلامت شخص کمک کند. اما شاید موثرترین راه برای مقابله با این ویروس و شکستن زنجیره انتقال آن، حفظ فاصله اجتماعی و قرنطینه خانگی باشد.

شرکت گوگل نیز برای تاکید بر اهمیت این موضوع، طرح موتور جستجوی خود را تغییر داده است. ظاهرا حروف الفبای گوگل هم در شرایط قرنطینه هستند و خود را با انجام کارهای مختلف سرگرم می کنند. همانطور که در تصویر زیر می بینید، حرف G در حال خواندن کتاب و هر دو حرف o مشغول نواختن آلات موسیقی هستند. حروف g و e سرگرم حرف زدن با گوشی بوده و l نیز حرکت های ورزشی انجام می دهد. این شکلک ها در واقع به کاربران یادآوری می کنند که در شرایط سخت قرنطینه هم می توان به زندگی امیدوار بود و فعالیت های مختلفی را انجام داد.

بسیاری از شرکت های سازنده اکنون تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا شرایط موجود را برای مردم اقصی نقاط جهان ساده تر کنند. فیس بوک با راه اندازی صفحه Community Help برای ویروس کرونا، به نوعی نقش خود را در این حیطه ایفا کرده است. گوگل نیز یک سری داده های مکانی را در اختیار سازمان ها گذاشته تا گسترش همه گیر ویروس را ساده تر ردیابی کنند. از طرفی اغلب استودیوهای سازنده بازی نیز به کمپین #PlayApartTogether پیوسته و برنامه های خود را به صورت رایگان و یا با تخفیف های عمده در اختیار کاربران قرار داده اند تا آن ها اوقات بهتری را در خانه سپری کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع