یوتیوب ویدئوهای دروغ در رابطه با بیماری کرونا را حذف می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – محتوای جعلی و ساختگی با موضوع ویروس همه‌گیر کرونا موج‌های منفی زیادی در خصوص این بیماری ایجاد کرده است؛ در همین راستا یوتیوب قصد دارد این اطلاعات غلط را حذف کند.

این سرویس متعلق به گوگل اعلام کرده است که ویدئوهایی را که پایه و اساس علمی نداشته و از منبع معتبری نقل نشده‌اند را حذف خواهد کرد؛ زیرا این فیلم‌ها خط‌مشی‌های اخیر را نقض می‌کنند و روش‌های غیرقابل اثبات پزشکی را برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا تبلیغ می‌کنند.

یوتیوب می‌گوید این محتوای دروغ می‌تواند افراد را با نظرات عجیب و غریب گمراه کند. همچنین یوتیوب برای کانال‌هایی که محتوای آن‌ها حذف می‌شود محدودیدت‌هایی نظیر عدم توصیه به تماشای فیلم، حذف از نتایج جستجو و توقف درآمدزایی از تبلیغات را اعمال خواهد کرد.

این اقدام پس از مدت‌ها مذاکره اولیور داودن، وزیر فرهنگ انگلستان با فیسبوک، توییتر و یوتیوب برای حذف محتوای دروغ با موضوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد.

حذف کردن محتوای دروغ توسط یوتیوب می‌تواند به جلوگیری از اتفاقات بیشتر کمک کند. این رویکرد ممکن است وضعیت بحرانی کنونی را برطرف کند اما به طور کامل مشکلات طولانی مدت در این موضوع را برطرف نخواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع