حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

حضور سه سرنشین در صندلی عقب تاکسی ممنوع است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیوع کرونا به کاهش تردد شهروندان با وسایل نقلیه‌ی عمومی منجر شده و این وضعیت درآمد رانندگان تاکسی را به‌شدت کاهش داده است. ناگفته نماند آغاز به‌ کار خودجوش بسیاری از مشاغل در روزهای اخیر، موج جدیدی از رفت‌و‌آمدهای مردم در خیابان‌ها را به‌وجود آورده که درنتیجه‌ی آن، تردد تاکسی‌ها با سه مسافر در صندلی عقب نیز معمول شده است. ازاین‌رو، شهرداری تهران در ابلاغیه‌ای به رانندگان تاکسی، با هدف فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش شیوع کرونا، حضور سه سرنشین در صندلی عقب تاکسی‌ها را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

افزایش کرایه‌ی تاکسی هنوز اعمال نشده است

اعضای شورای شهر تهران با افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه‌ی تاکسی در اسفند سال گذشته موافقت کردند؛ اما شنیده می‌شود دولت خواستار اصلاحاتی در این زمینه شده و هنوز تکلیف افزایش نرخ مشخص نیست. علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری تهران در‌این‌باره گفت:

به‌دلیل افزایش نرخ سوخت این تصمیم گرفته شد. در مصوبه‌ی سال ۱۳۹۸ افزایش نرخ کرایه‌ی تاکسی منوط به افزایش نرخ انرژی بود و با‌توجه‌به افزایش نرخ بنزین، نرخ کرایه‌ی تاکسی هم باید افزایش می‌یافت؛ اما این اتفاق نیفتاد تا اینکه در روزهای پایانی سال، این مصوبه را به شورا آوردیم و البته دولت اجازه‌ی این کار را داده است. هنوز تکلیف افزایش نرخ ۲۵ درصدی کرایه‌ی تاکسی مشخص نیست و در بلاتکلیفی است. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع