سونی از کنترلر پلی استیشن 5 با نام DualSense رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – سونی هنوز هیچ تصویری از از کنسول جدید خود عرضه نکرده است اما از کنترلر کنسول پلی استیشن 5 به نام DualSense رونمایی کرد.

این کنترلر ویژگی‌های مثبت سری دوال‌شاک را حفظ خواهد کرد و همزمان تلاش می‌کند تا قابلیت‌های جدیدی را برای بازی‌سازان و گیمرها فراهم کند.

مهم‌ترین تغییر این کنترلر به افزایش حساسیت دسته نسبت به مدل‌های پیشین برمی‌گردد. به لطف حسگرهای جدید این کنترلر، حس موقعیت‌هایی مثل «راه رفتن در شن» یا «رانندگی در جاده‌های گلی» به خوبی به گیمر منتقل خواهد شد. کلیدهای R2 و L2 هم به‌روزرسانی شده‌اند.DualSense باتری این کنترلر نسبت به مدل قبلی (دوال‌شاک 4) ظرفیت بیشتری دارد و سونی سعی کرده تا وزن این کنترلر را کم نگه دارد. دکمه Share که پیش از این وجود داشت از این کنترلر حذف شده اما سونی ویژگی کامل‌تری به نام Create را برای کنسول جدید خود در نظر گرفته که به‌ زودی اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد کرد.

مانند پلی استیشن وی‌‌آر، این کنترلر با دو رنگ متفاوت رنگ‌‌‌‌آمیزی شده که یکی از آن‌ها بر دیگری غالب است. همچنین نوار نوری و تاچ‌پد که در دوال‌شاک 4 شاهد آن بودیم در این کنترلر وجود خواهد داشت. سونی در پستی که برای معرفی این کنترلر منتشر کرده، می‌گوید برای رسیدن به تجربه‌ای بهتر در بازی‌ها، تیم طراحی کنسول به صورت مداوم با تیم سخت‌افزار در ارتباط بوده تا نتیجه نهایی چه برای گیمرها و چه سازندگان بازی‌ها مطلوب‌تر باشد.

پلی استیشن 5

کنترلر DualSense دارای یک میکروفون داخلی است تا شما بتوانید بدون نیاز به هدست و هنزفری با دوستان خود گپ بزنید. همچنین این کنترلر دارای درگاه شارژ USB-C است.

طراحی DualSense هم به‌ گونه‌ای است که کنترل آسان‌تر از گذشته در دست گیمرها قرار بگیرد و بازی کردن با آن برای مدت طولانی هم خسته‌کننده نباشد. سونی اعلام کرده که جزییات دیگر در مورد این کنترلر از رنگ‌بندی تا قیمت آن را آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد کرد.

پیش از این سونی تایید کرده بود که سونی تاکید کرد: شیوع کرونا تاثیری در تاریخ عرضه پلی استیشن 5 نخواهد داشت و این کنسول در تعطیلات سال نو میلادی عرضه خواهد شد. همچنین در حال حاضر می‌دانیم که پلی استیشن 5 از چهار هزار بازی پلی استیشن 4 پشتیبانی می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع