چهار برنامه مدیریت وظایف برای جایگزینی اپلیکیشن Wunderlist

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

خدمات اپلیکیشن Wunderlist از ماه می سال جاری متوقف خواهد شد اما شما می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که در این مقاله معرفی کرده‌ایم، برای جایگزینی این برنامه و تنظیم لیست وظایف خود استفاده کنید.

کاربرانِ Wunderlist، متاسفیم؛ طبق اعلام شرکت مایکروسافت، از تاریخ چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه (۶ می) دیگر نمی‌توانید از این اپلیکیشن لیست وظایف (To-do List) استفاده کنید. این قضیه را نمی‌توان موضوعی شوکه‌کننده خواند چراکه ردموندی‌ها حدود پنج سال پیش، شرکت سازنده این برنامه یعنی ۶Wunderkinder را خریداری کردند و پس از آن، اپلیکیشن اختصاصی مدیریت وظایف خود را با نام To Do معرفی کردند که بسیاری از ویژگی‌های اپلیکیشن Wunderlist را ارائه می‌داد.

برنامه Wunderlist هنوز و تا تاریخ ۱۷ اردیبهشت (۶ می) در دسترس کاربران خواهد بود اما امکان ثبت‌نام کاربران جدید وجود ندارد. اگر برای ساخت لیست وظایف یا کارهایی که باید انجام دهید از اپلیکیشن Wunderlist استفاده می‌کنید، اینک بهترین زمان برای آن است که به فکر جایگزینی برای این برنامه باشید و از خدمات سرویسی دیگر استفاده کنید.

ما در این مقاله به معرفی چهار برنامه مدیریت وظایف جایگزین پرداخته‌ایم که امکان انتقال لیست‌های Wunderlist را نیز دارند و برای تنظیم فهرست وظایف، مناسب هستند.

To Do

اپلیکیشن Microsoft’s To Do – توسعه‌دهنده: مایکروسافت

اپلیکیشن To Do را می‌توان جانشین برنامه Wunderlist دانست چراکه مایکروسافت این اپلیکیشن را بر اساس ویژگی‌های سرویس Wunderlist توسعه داده است. سال گذشته، بازطراحی جدیدی برای این اپلیکیشن منتشر شد که آن را بیش از پیش به برنامه Wunderlist شبیه کرد؛ از جمله ویژگی‌های جدید این برنامه در این طراحی مجدد می‌توان به رنگ‌ها و گزینه‌های بیشتر برای پس‌زمینه، گزینه حالت تاریک یا Dark Mode و قابلیت همگام‌سازی برنامه از طریق پلتفرم‌های مک، iOS، اندروید، ویندوز و وب اشاره کرد. دیگر ویژگی‌های Wunderlist نظیر گروه‌بندی لیست‌ها (پوشه‌ها)، مراحل (وظایف زیرمجموعه‌ای) و پیوست‌های فایل، اشتراک‌گذاری و تکالیف وظیفه نیز در اپلیکیشن To Do در دسترس هستند.

برای انتقال لیست‌های وظایف خود از Wunderlist به برنامه To Do، این مراحل را انجام دهید:

  • یکی از نسخه‌های iOS، اندروید، مک و ویندوز برنامه To Do را دانلود کنید. یا نسخه تحت وب آن را باز کنید.
  • با حساب کایکروسافت خود وارد برنامه شوید. اگر اکانت مایکروسافت ندارید، می‌توانید با ایمیل موردنظر خود (از سرویس‌هایی نظیر هات‌میل، یاهو یا گوگل) حساب کاربری جدیدی بسازید. یا، اگر در یکی از سرویس‌های ایکس‌باکس، اسکایپ یا لایو حساب دارید، می‌توانید از آن اکانت حساب کنید.
  • یک صفحه پاپ-آپ در برنامه To Do باز می‌شود و شما را مستقیم به درون‌ریز Wunderlist می‌برد. اگر این صفحه را ندید، از صفحه تنظیمات به دنبال لینک درون‌ریزی بگردید.

اپلیکیشن To Do را می‌توانید به صورت رایگان برای یکی از سیستم‌عامل‌های اندروید یا iOS دانلود کنید. این سرویس به صورت تحت وب نیز در دسترس قرار دارد.

Todoist

اپلیکیشن Todoist – توسعه‌دهنده: Todoist

Todoist یک اپلیکیشن بهره‌وری است که به شما کمک می‌کند تا وظایف، پروژه‌ها و اهداف خود را مدیریت کنید. این برنامه روی مک، ویندوز، گوشی‌های موبایل و همچنین از طریق وب و افزونه‌های مروگر‌های وب همگام‌سازی (سینک) شده و می‌توان با اپلیکیشن‌هایی نظیر Google Calendar و دراپ‌باکس نیز آن را ادغام کرد. شما همچنین می‌توانید از این برنامه برای تنظیم اهداف، واگذاری وظایف، دیدن روندهای بهره‌وری روزانه یا هفتگی استفاده کنید.

برای انتقال لیست‌های وظایف خود از Wunderlist به اپلیکیشن Todoist، می‌توانید از ابزار درون‌ریزی آن استفاده کنید. شما باید انتقال داده را به صورت مجاز قرار دهید. شما می‌توانید تمام پروژه‌ها، وظایف، یادآوری‌ها، یادداشت‌ها و فایل‌های خود در Wunderlist را به این برنامه انتقال دهید.

اپلیکیشن Todoist را می‌توانید به صورت رایگان برای یکی از پلتفرم‌های اندروید یا iOS دانلود کنید. این برنامه به صورت سرویس تحت وب نیز در دسترس قرار دارد و می‌توانید از نسخه وب آن نیز استفاده کنید.

Things

اپلیکیشن Things – توسعه‌‌دهنده: Things

برای کسانی که طرفدار محصولات اپل هستند، اپلیکیشن بازطراحی شده Things شامل لیست کارهایی که باید انجام دهید، یادآورها، ردیابی هدف می‌شود و روی مک نیز امکان کار در چندین پنجره نیز مهیاست. همچنین ویژگی جستجوی سریع و جستجوی کلمه کلیدی در سراسر برنامه نیز وجود دارد. این برنامه کاملاً روی iOS و MacOS یکپارچه شده است.

برای انتقال آیتم‌های خود از Wunderlist به برنامه Things، به شکل زیر عمل کنید:

  • اپلیکیشن Things را باز کنید و روی نوار منوی بالای صفحه کلید کنید.
  • به ترتیب وارد این بخش شوید: File > Import From > Import From Wunderlist

برنامه Things روی سیستم‌عامل‌های iOS و مک در دسترس قرار دارد. نسخه مک آن ۵۰ دلار، نسخه آیفون و اپل واچ ۱۰ دلار و نسخه آیپد نیز ۲۰ دلار قیمت دارد. علاوه بر این، می‌توانید به مدت ۱۵ روز به صورت رایگان از نسخه مک این اپلیکیشن استفاده کنید.

Zenkit To Do

اپلیکیشن Zenkit To Do – توسعه‌دهنده: Zenkit

طبق گفته‌های مارتین ولکر (Martin Welker)، مدیرعامل شرکت زنکیت، اپلیکیشن مدیریت وظایف Zenkit To Do به گونه‌ای طراحی شده است تا کاملاً شبیه به برنامه Wunderlist باشد. این برنامه شامل بیشتر قابلیت‌های اپلیکیشن Wunderlist می‌شود که از جمله آن می‌توان به لیست‌های هوشمند، اشتراک‌گذاری لیست، دیدگاه‌ها و یادآورها اشاره کرد. این برنامه برای مصرف‌کنندگان معمولی به صورت رایگان در دسترس قرار دارد اما برای استفاده بیشتر از قابلیت‌های ویژه آن، باید نسخه پولی آن را تهیه کنید.

وقتی این برنامه را دانلود کنید، می‌توانید تنها با کلیک روی یک گزینه به انتقال موارد مدنظر خود از Wunderlist اقدام کنید.

برنامه Zenkit To Do برای اندروید، iOS و وب در دسترس قرار دارد. نسخه شخصی یا Personal آن به صورت رایگان در دسترس قرار دارد حال آنکه دو نسخه پلاس و تجاری آن به ترتیب ۴ دلار و ۱۹ دلار به ازای هر یک ماه، قیمت دارند.

اگر تاکنون از اپلیکیشن مدیریت وظایف Wunderlist استفاده می‌کرده‌اید، بهترین جایگزین آن را کدام اپلیکیشن می‌دانید؟ آیا برنامه دیگری وجود دارد که برای جایگزینی این اپلیکیشن مناسب باشد؟ می‌توانید برنامه مدنظر خود را با ما و دیگر کاربران تک تایمز به اشتراک بگذارید و در خصوص خدمات آن توضیح دهید. برای این منظور از بخش نظرات این مطلب استفاده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع