حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

واتساپ روی قابلیت‌های جدیدی برای بخش جست‌وجو کار می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در یکی دو سال اخیر شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جدید و متعددی به پیام‌رسان واتساپ بودیم که از میان آن‌ها می‌توان به حالت تاریک و یکپارچه شدن با اپلیکیشن Any.do و همین‌طور تعداد زیادی ویژگی‌ امنیتی برای حفظ حریم خصوصی اشاره کرد.

حال به گزارش وب‌سایت WABetaInfo، ویژگی‌های جدید بیشتری در راه ورود به این پیام‌رسان محبوب هستند. این وب‌سایت پیش‌تر نیز سابقه‌ی افشای برخی ویژگی‌های این پیام‌رسان را قبل از معرفی رسمی داشته است.

نخستین ویژگی که در گزارش این سایت ذکر شده به قابلیت جست‌وجوی پیشرفته مربوط می‌شود. این ویژگی در حال حاضر در نسخه‌ی بتای این پیام‌رسان برای سیستم‌عامل iOS وجود دارد؛ اما باتوجه به اسکرین‌شات‌های فاش شده باید منتظر اضافه شدن آن به نسخه‌ی اندروید نیز باشیم.

اسکرین شات ویژگی جست‌و‌جوی پیشرفته در واتساپ

در ادامه بخوانید:

در حال حاضر سیستم جست‌وجوی واتساپ تنها به پیغام های متنی محدود می‌شود. طبق این اسکرین‌شات‌ها، کاربر با استفاده از ویژگی جدید می‌تواند پیغام‌ها را به‌سرعت براساس نوع آن‌ها جست‌وجو کند. بدین ترتیب امکان جست‌وجو بین اسناد، لینک‌ها، تصاویر GIF، ویدئوها و صوت‌ها برای کاربر فراهم می‌شود. هنوز در مورد امکان محدودتر کردن جست‌وجو مثلا براساس اندازه‌ی فایل مطلب خاصی بیان نشده است. بااین‌حال در مقایسه با سیستم کاملا متنی فعلی، امکان جست‌وجو براساس نوع پیغام پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود.

ویژگی دومی که وب‌سایت WABetaInfo به آن اشاره کرده است به امکان محافظت از بکاپ‌ها به‌وسیله‌ی رمزگذاری مربوط می‌شود. طبق اسکرین‌شات زیر این رمز به بزرگ و کوچک بودن حروف حساس است و باید حداقل ۸ کاراکتر داشته باشد. به‌گفته‌ی این وب‌سایت، این رمز در سرورهای فیسبوک و واتساپ ذخیره نمی‌شود و در صورت گم شدن آن، کاربر قادر به دسترسی به بکاپ‌ها نخواهد بود.

رمزگذاری روی بکاپ‌ها در واتساپ

تغییر احتمالی بعدی به عملکرد قابلیت دانلود خودکار مربوط می‌شود. واتساپ قصد دارد صرف‌نظر از تنظیمات شخصی کاربر، دانلود خودکار پیام‌های متنی، صوتی یا تصویری که به‌دفعات فوروارد شده‌اند را غیرفعال کند. به‌نظر می‌رسد این حرکت برای جلوگیری از دست‌به‌دست شدن اخبار جعلی و گمراه‌کننده صورت می‌گیرد. واتساپ اخیرا برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط و گمراه‌کننده در پیام‌رسان خود تلاش بسیاری کرده است. این شرکت در همین راستا به‌تازگی فوروارد کردن برخی پیغام‌ها را محدود کرده است.

هنوز درباره‌ی زمان ورود این ویژگی‌ها به نسخه‌ی نهایی واتساپ سخنی به میان نیامده است. شایان‌ذکر است که احتمال اضافه شدن حالت تاریک به واتساپ نخستین بار در سال ۲۰۱۸ از سوی این سایت اعلام شده بود؛ حال‌آنکه این ویژگی در سال ۲۰۲۰ بالاخره در اختیار کاربران قرار گرفت. با این اوصاف احتمالا هنوز تا زمان مشاهده‌ی ویژگی‌های یاد شده در نسخه‌ی نهایی این پیام‌رسان فاصله‌ داریم. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع