وزارت دفاع آمریکا روند گسترش استفاده از مایکروسافت تیمز را تسریع می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت سال گذشته موفق شد قراردادی به‌ارزش ۱/۷ میلیارد دلار با وزارت دفاع ایالات متحده‌ی آمریکا (پنتاگون) منعقد کند و در پروژه‌ی ۱۰ میلیارد دلاری خدمات ابری پنتاگون، آمازون را شکست دهد. به‌لطف قراردادهای یادشده،‌ مایکروسافت وظیفه‌ی ارائه‌ی تجهیزات ارتباطی و سرویس‌های ابری را به وزارت دفاع آمریکا برعهده دارد. پروژه‌ی «زیرساخت دفاعی سازمانی مشترک» (Joint Enterprise Defense Infrastructure یا JEDI) درحقیقت همان قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری مایکروسافت با پنتاگون است که این شرکت توانست آن را در اکتبر ۲۰۱۹ از چنگ آمازون دربیاورد. 

بااین‌حال، رسانه‌ی بلومبرگ در گزارشی اختصاصی مدعی شد مایکروسافت قراردادی دیگر نیز با وزارت دفاع آمریکا منعقد کرده است. این قرارداد جدید که از آن با نام Defense Enterprise Office Solutions یا DEOS یاد می‌شود، ارزشی بالغ‌بر ۷/۶ میلیارد دلار دارد و براساس مفاد آن، ردموندی‌ها باید سرویس مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) را به وزارت دفاع ایالات متحده ارائه دهند. حال به‌نظر می‌رسد به‌‌علت شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) دولت آمریکا تصمیم گرفته است روند استقرار مایکروسافت تیمز را در وزارت دفاع سرعت بخشد. 

فردی که نخواسته است نامش فاش شود و ارتباطاتی با وزارت دفاع آمریکا دارد، اسکرین‌شاتی از مایکروسافت تیمز دراختیار رسانه‌ی ویندوزسنترال قرار داده است. همان‌طورکه در اسکرین‌شات زیر می‌بینید، ظاهرا وزارت دفاع آمریکا از نسخه‌ی سفارشی مایکروسافت تیمز استفاده می‌کند. براساس گفته‌های این فرد، وزارت دفاع روند گسترش استفاده از مایکروسافت تیمز را برخلاف برنامه‌های پیشین سرعت بخشیده است. 

مایکروسافت تیمز / Microsoft Teams مخصوص پنتاگون

اسکرین‌شات منتسب‌ به نسخه‌ی سفارشی مایکروسافت تیمز برای وزارت دفاع ایالات متحده‌ی آمریکا

به افراد شاغل در آن دسته از شغل‌های دولتیِ آمریکا که امکان انجام آن‌ها از راه دور وجود دارد، توصیه شده است پروتکل‌های دقیق مربوط به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا از این طریق آثار کروناویروس کاهش پیدا کند. گسترش استفاده از مایکروسافت تیمز و اتکا بر مایکروسافت آژور (Microsoft Azure) برای داده‌های ابری، قدمی مهم برای رسیدن به این هدف به‌شمار می‌آید و وزارت دفاع نیز به‌خوبی از این موضوع آگاه است. بنابراین، رسانه‌ای‌شدن این خبر چندان اتفاقی دور از انتظار به‌نظر نمی‌رسید. 

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع