دوربین سلفی گلکسی اس 21 / Galaxy S21 سامسونگ در زیر نمایشگر جای دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

حال که گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی S20 به بازار عرضه شده‌اند، سامسونگ کم‌کم تمرکز خود را روی محصولات آینده‌اش معطوف می‌کند تا آن‌ها را به‌بهترین شکل ممکن بسازد. سامسونگ در سال جاری میلادی نسل جدید گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت را عرضه خواهد کرد تا بازار گوشی‌های پرچم‌دار را پرتلاطم‌تر از قبل کند. 

هنوز تا معرفی و عرضه‌ی رسمی نسل بعدی گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی S فاصله‌ی زیادی داریم، اما شایعات و افشاگری‌ها درمورد این گوشی‌ها از همین حالا آغاز شده است. به‌لطف اطلاعات فاش‌ شده از سوی یکی از افشاگران شناخته‌شده‌ی دنیای فناوری با نام کاربری Ice Universe در توئیتر، اکنون برخی جزئیات درمورد گلکسی اس ۲۱ سامسونگ (Samsung Galaxy S21) می‌دانیم. نخستین شایعه‌ی منتسب‌به گلکسی S21 از انتقال دوربین سلفی این گوشی به زیر صفحه‌نمایش حکایت دارد.

Ice Universe با انتشار توییتی جدید نوشته است:

سامسونگ به استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر در گوشی گلکسی اس ۲۱ فکر می‌کند. این شرکت هم‌اکنون در حال ارزیابی شرایط برای امکان استفاده از این نوع فناوری است.

سامسونگ طی سال‌های اخیر نشان داده است که بهبودهای عمده‌ی دوربین را در گوشی‌های رده‌بالایش ابتدا به سری گلکسی S می‌آورد و سپس از آن‌ها در خانواده‌ی گلکسی Note نیز استفاده می‌کند. بنابراین منطقی است اگر انتظار داشته باشیم دوربین زیر نمایشگر به سری گلکسی نوت ۲۰ نیاید و کره‌ای‌ها از آن در نسل بعدی گوشی‌های گلکسی اس استفاده کنند. فراموش نکنید که توسعه‌ی چنین دوربینی دردسرهای خودش را دارد و انتقال دوربین به زیر نمایشگر، کار ساده‌ای نیست.

به‌منظور توسعه‌ی فناوری موردبحث موانع متعددی بر سر راه شرکت‌های گوشی‌ساز وجود دارند که از بین آن‌ها می‌توانیم به نرسیدن نور کافی به حسگر و کاهش کیفیت تصویر نهایی اشاره کنیم. مشکل بزرگ دیگری که مطرح می‌شود، استفاده از تراکم پیکسلی مشابه با دیگر بخش‌های نمایشگر در بخشی است که دوربین سلفی در زیر آن جای دارد. 

سامسونگ امروزه بزرگ‌ترین شرکت دنیا در زمینه‌ی تولید صفحه‌نمایش برای گوشی‌های هوشمند است و نسل‌به‌نسل فناوری‌‌های جدیدی به بازار نمایشگرها تزریق می‌کند. با درنظرگرفتن قدرت بالای کره‌ای‌ها در این حوزه، بدون شک سامسونگ بهتر از هر شرکت دیگری منابع و تخصص موردنیاز برای استفاده از فناوری دوربین در زیر نمایشگر را دارد و می‌تواند به توسعه‌ی آن بپردازد. اوپو پیش‌تر نمونه‌ی اولیه‌ی این نوع فناوری را در یکی از دستگاه‌های مفهومی‌اش به‌نمایش گذاشته است؛ اما تاکنون شاهد چنین کاری از سوی سامسونگ نبود‌ه‌ایم. شیائومی نیز از پیاده‌سازی فناوری دوربین زیر نمایشگر در گوشی‌هایش آینده‌اش خبر می‌دهد و برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند هواوی نیز چنین فکری در سر دارد.

با درنظرگرفتن فاصله‌ی زیادی که تا رونمایی گلگسی اس ۲۱ سامسونگ داریم، فعلا باید به تمامی اخباری که درمورد این گوشی سامسونگ منتشر می‌شود با شک و تردید نگاه کنیم. در هر صورت شکی نداریم سامسونگ در گلکسی اس ۲۱ مجموعه‌‌ای از جدیدترین دستاوردهایش را به‌نمایش خواهد گذاشت. درضمن احتمال دارد قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S21 بالاتر از نسل فعلی باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع